جریانی پرامید در صنعت انیمیشن ایران آغاز شده است

محمدعلی شامانی معتقد است: با انتخاب آثار خوب در دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، جریان خوبی در صنعت انیمیشن ایران دیده می‌شود.

عضو هیئت داوران مسابقه ایران در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، درباره سطح این دوره جشنواره، اظهار کرد: خوشبختانه آثار بخش مسابقه ایران، نو و امید بخش بود، به نظر می‌رسد جریان پرامیدی در صنعت انیمیشن آغاز شده است.
او با بیان تاثیرگذاری این جشنواره، گفت: هرگاه فرصتی خلق شود که جوان‌ها توانایی خود را نمایان کنند، به طور حتم این رویداد تاثیرگذار خواهد بود.
شامانی درباره حضور آثار شهرستانی در این جشنواره، عنوان کرد: از نکته‌های مهم و خوب جشنواره حضور موفق آثار شهرستانی است که برای جذب مخاطب، تکنیک‌های موثری را در فیلم خود جای داده‌اند.
او افزود: شیوه تولید آثار بخش مسابقه ایران با جسارت زیادی همراه بود، امری که نشان از قابلیت بالای هنرمندان انیمیشن ساز کشور است.
داور بخش مسابقه ایران، با اشاره به حضور جوانان در این انیمیشن، بیان کرد: باید زمینه رشد و بالندگی بیشتر برای جوانان فعال در این عرصه فراهم شود تا خلق آثار قدرتمندی را از آن‌ها ببینیم.
او با بیان این‌که آثار جشنواره به لحاظ تکنیکی موفق عمل کرده‌اند، ادامه داد: فیلم‌های انیمیشن از تکنیک و اجرای خوبی برخوردار هستند، ولی از ضعف داستان‌گویی رنج می‌برند به همین منظور باید توجه بیشتری به این ضعف شود تا شاهد اتفاقات بهتری باشیم.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.