آثار بخش دینی، پیشرفت تکنیکی داشتند

داور بخش دینی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، گفت: مشکلات فیلم‌ها در بخش دینی مربوط به فیلم‌نامه و ایده بود که هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیدیم اما در بخش تکنیک به رشد رسیدیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، حسین مرادی زاده با اشاره به سطح کیفی آثار این دوره از جشنواره اظهار کرد: معتقدم هنوز به حدی که تکنیک پیشرفت داشته است، روی فیلم‌نامه‌‌ها کار نمی‌شود.
او ادامه داد: مشکل عمده اعمال نظری است که سفارش دهنده روی ایده‌ها دارد تا به مرحله تولید اثر برسد. این حالت مخرب دارد و تهیه کننده به خصوص در کارهای دینی اعتماد لازم را به فیلم‌ساز و انیماتور ندارد و کار را به هنرمند نمی‌سپارد و این اعمال نظرها باعث لطمه دیدن کارها می‌شود.
داور بخش دینی جشنواره دهم پویانمایی افزود: حساسیت در کارهای دینی بیشتر است و لازم به نظر می‌رسد اما تمام این مسائل به تحقیق و پژوهش در این رابطه باز می‌گردد. ما هنوز قسمت تحقیق و پژوهش در فیلم‌نامه را جدی نگرفتیم و بر اثر آن ایده و فیلم‌نامه هم جدی گرفته نمی‌شود. کارها هر چند از لحاظ تکنیکی رشد می‌کند اما نمی‌توانیم آن اثر را کامل و حرفه‌ای قلمداد کنیم.
مرادی که تجربه داوری آثار سال‌های گذشته را داشته است، درباره کیفیت آثار نسبت به سال‌های قبل عنوان کرد: طی این سال‌ها روند کارها بیش‌تر در زمینه تکنیک رشد داشته است تا ایده و فیلم‌نامه.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.