آذربایجان شرقی رتبه اول کشوری توسعه مراکز عرضه محصولات کانون را کسب کرد

علی‌رضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون در مراسمی ویژه به جهت کسب رتبه اول کشوری در توسعه مراکز عرضه محصولات کانون، از هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی این عنوان در حالی توسط کانون استان به دست آمده‌است که در سال 95 هشت مرکز عرضه محصولات کانون در تبریز و شهرهای مراغه، میانه، اسکو، کلیبر و ملکان افتتاح و آغاز به کار کرده است.

تسریع و تسهیل دسترسی خانواده‌ها به محصولات کانون و نیز تلاش در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی از جمله اهداف افزایش این مراکز در استان آذربایجان شرقی بوده‌است.

در این مراسم که همزمان با گردهمایی مدیران کل کانون در استان‌ها و با حضور علی رضا حاجیان زاده مدیر عامل و معاونان و مدیران کل ستادی کانون در تهران برگزار شد همچنین استان آذربایجان شرقی رتبه دوم در میزان عرضه محصولات کانون را بدست آورد.

فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در این مراسم تصریح کرد: « خاستگاه و تکیه‌گاه ما برای ورود جدی به عرضه‌ی فروش بیشتر این محصولات، مطالبه‌ی مقام‌معظم رهبری (مدظله‌العالی) از مسوولان کانون بوده است و ما در این مسیر به تکلیف خود عمل کردیم چرا‌که این خواسته‌ای‌ به حق است تا تولیدات فاخر کانون مخاطب سیزده میلیونی خود را در تمامی نقاط کشور تحت پوشش قرار دهد.»

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه گفت: سختی، چالش و تنگنا در این مسیر وجود دارد اما روی اعتقادمان در این حوزه هستیم چراکه ما به حوزه‌ی فرهنگ مطالعه، اقتصاد فرهنگ و نشر کمک کردیم. در کشور کتاب‌فروشی افزایش دادیم. کتاب‌خوان تربیت کردیم که نتیجه این کار علاوه بر توسعه مخاطبان کانون حمایت از نویسندگان و پدید آورندگان حوزه کودک و نوجوان است.
واحدی بر این باور است که در رسیدن به این اهداف همه‌ی استان‌ها شایسته‌ی تقدیر و تشکر هستند اما اگر برخی از استان‌ها در رتبه بندی قرار ندارند چون ما در اول راه هستیم و در این حوزه نیاز به تلاش بیشتر داریم.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه «توسعه‌ی فروش»، «توسعه‌ی فروشگاهی»، «عرضه‌ی کتاب‌های کانون» و «فروش مجازی» را به عنوان محورهای ارزیابی استان‌ها در سال 1396 معرفی کرد.

گفتنی است در این مراسم هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون آذربایجان شرقی لوح‌های تقدیر خود از مدیر عامل و معاون توسعه و مدیریت منابع کانون دریافت کرد.