«فراموشم نکن» برای کودکان ایرانی خواندنی شد

«فراموشم نکن» نوشته‌ی ادموند لیم و با ترجمه‌ی محسن چینی‌فروشان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، این اثر که منتخب شورای ملی کتابخانه‌های سنگاپور در سال 2012 است داستانی است تخیلی که به آموزش مهارت‌های اجتماعی و رفتاری می‌پردازد.
لوک شخصیت اصلی این کتاب است که رابطه‌ی خوبی با مادربزرگش دارد اما از جایی به بعد مادربزرگ خیلی چیزها را فراموش می‌کند؛ او حتی دیگر اسم لوک را نمی‌داند. این کودک که حالا دچار چالش شده است باید در مورد چگونگی رفتار خود تصمیم بگیرد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «امروز سومین روز بود که عزیزجان به این پارک می‌آمد. این پارک مخصوص بیماران آلزایمری بود. بیماران هر روز صبح به این‌جا می‌آمدند و بعدازظهر به خانه‌هایشان برمی‌گشتند. من هم هر روز بعدازظهر، بعد از تعطیلی مدرسه به این‌جا می‌آمدم و با عزیزجان قدم می‌زدم. عزیزجان با خوشحالی از کارهایی که هر روز انجام می‌دادند؛ تعریف می‌کرد. پارک پر از گل و درخت و فواره و پرنده بود. چند روز قبل دکتر به پدر گفته بود که خوب است عزیز جان چند روزی را در این پارک بگذراند تا آموزش‌های لازم را برای کنار آمدن با آلزایمر ببیند.»
تصویرگری‌های  تن زی‌شی این کتاب را همراهی می‌کند که در جذابیت آن و بیان مفاهیمش تاثیری به‌سزا دارد.
«‌فراموشم نکن» در قطع رقعی و در 36 صفحه منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به قیمت 7هزار و 500 تومان و با 10 درصد تخفیف از غرفه کانون در نمایشگاه کتاب تهران خریداری کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا پایان روز 23 اردیبهشت در بخش‌ «کودک و نوجوان»، سالن B4، غرفه‌ 44 سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در «شهر آفتاب» آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) همه روزه از ساعت 10 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.