کانون نقش مهمی در ترویج زندگی ایرانی اسلامی دارد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی را در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه ایفا می‌کند و می‌تواند به فرهنگ کشور خدمت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، میرحمایت میرزاده نماینده مردم گِرمی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه کانون در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب گفت: آموزش و پرورش در قالب رسمی فعالیت می‌کند اما کانون می‌تواند به عنوان بازوی پرتوان آموزش و پرورش و به صورت غیررسمی در بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی به داد فرهنگ کشور برسد.
میرزاده در ادامه با بیان این‌که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کانون حمایت خواهد کرد، گفت: کانون به صورت تخصصی کتاب، فیلم، سرگرمی، اسباب‌بازی و... تولید می‌کند و فعالیت‌های کانون، بازتاب خوبی در کشور دارد.
او با اشاره به این‌که کار کانون ماندگار است، افزود: گروه سنی که در کتاب‌های کانون آمده است، کار خانواده‌ها را راحت کرده است و در واقع کانون، کار روان‌شناس و مشاور را برای آنان انجام می‌دهد.
میرزاده همچنین خاطرنشان کرد: محصولات ارزشمند کانون باید بیشتر به جامعه معرفی شود و در تمامی شهرهای سراسر کشور نمایندگی‌هایی برای عرضه این محصولات راه‌اندازی شود.
به گفته نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، چنانچه خانواده‌ها بدانند، پشت سر کانون چه اندیشمندانی نشسته‌اند، به طور قطع بازار کار کانون رونق بیشتری می‌گیرد و دیگر کشور چین قدرت عرض اندام کردن نخواهد داشت.
میرزاده در ادامه یادآور شد: مجلس از کار شما پشتیبانی می‌کند و امسال اعتبار لایحه‌ای که پیشنهاد شده بود را افزایش داده است.
این نماینده مجلس همچنین گفت: انتظار این است که نه تنها در زیر پوشش نمایشگاه کتاب، بلکه خود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور نمایشگاه‌های مستقلی را به نام خود برگزار کند. 
او تأکید کرد: به دست‌آوردهای خوب استان‌های مختلف بها بدهید چراکه در شهرستان‌ها نیز پتانسیل‌های زیادی وجود دارد.
میرزاده در پایان سخنانش ضمن تشکر از کانون به خاطر حضور، فعالیت‌ و کارهای ماندگاری که برای کودکان و نوجوانان کشور انجام می‌دهد؛ تأکید کرد: به چیزهایی که فرهنگ ما را می‌خواهد (به نام چین) به غارت ببرد، توجه جدی داشته باشید و به رقابت جدی بپردازید.
گفتنی است نمایندگان و دبیران کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز 19 اردیبهشت از غرفه کانون در بخش کودک و نوجوان سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل شهر آفتاب بازدید کردند.