کد خبر: 268455
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
فارسی‌آموزی مصری‌ها با کتاب‌های کانون زبان ایران

حق نشر مجموعه «‌دوره عمومی فارسی، سطح مقدماتی و کتاب زبان‌آموز» مهدی ضرغامیان از تولیدات کانون زبان ایران از طریق اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون به انتشارات مجمع فرهنگی مصر،واگذار شد.

به ‌گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، این موسسه که زبان‌های شرقی را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد، 75 درصد تمرکز خود را بر آموزش زبان فارسی به دانشجویان علاقه‌مند گذاشته است.
بر اساس این خبر، در بازدیدی که نماینده انتشارات مجمع فرهنگی مصر از غرفه‌ی کانون در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران‌ داشت، محتوا و تصاویر کتاب‌های کانون مورد توجه او قرار گفت و قرار شد چاپ دو زبانه (فارسی – عربی) کتاب‌های مصور کانون در برنامه‌های آتی این موسسه قرار گیرد.
در این بازدید، کتاب‌هایی به نماینده این موسسه معرفی شد که پس از نمایشگاه پیگیری‌هایی در این خصوص از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت خواهد گرفت.
همچنین قرار شد گزیده‌ای از کتاب‌های آموزش زبان فارسی تالیف کانون زبان ایران برای بررسی و انتشار در این کشور به موسسه فرهنگی مصر ارسال شود.
گفتنی است حدود 100‌هزار دانشجوی رشته زبان فارسی در کشور مصر تحصیل می‌کنند و این موسسه در شهر قاهره کشور مصر فعالیت می‌کند.