بازدید نمایندگان مجلس از غرفه کانون در نمایشگاه کتاب

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه دبیران کمیسیون‌های مختلف طی دو روز از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز 19 اردیبهشت محمد بیرانوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی به همراه میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی، ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب، محمدرضا خبازی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات و فن‌آوری، عبدالرضا بزرگ‌نژاد دبیر نظارتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و محمدرضا رستمی مشاور مدیرعامل کانون در امور مجلس شورای اسلامی از غرفه کانون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.
در این بازدید بیرانوند بر ایجاد جذابیت‌های ویژه‌ در حوزه کتاب برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مخاطبان تاکید کرد.
به اعتقاد این نماینده مجلس، سرانه مطالعه افزایش پیدا کرده ولی اقبال از کتاب نسبت به گذشته، کمتر شده و مطالعه در شبکه‌های اجتماعی و مجازی بیشتر شده است.
نماینده مردم خرم‌آباد تنوع محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خوب ارزیابی کرد و گفت:  اگر تنوع بخشی به محصولات با همین سرعت ادامه یابد به ایده‌آل‌ها نزدیک‌تر می‌شویم.
میرحمایت میرزاده نماینده مردم گِرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از غرفه کانون در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: آموزش و پرورش در قالب رسمی فعالیت می‌کند اما کانون می‌تواند به عنوان بازوی پرتوان آموزش و پرورش و به صورت غیررسمی در بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی به داد فرهنگ کشور برسد.
وی با بیان این‌که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کانون حمایت خواهد کرد، گفت: کانون به صورت تخصصی کتاب، فیلم، سرگرمی، اسباب‌بازی و... تولید می‌کند و فعالیت‌های کانون، بازتاب خوبی در کشور دارد.
میرزاده همچنین خاطرنشان کرد: محصولات ارزشمند کانون باید بیشتر به جامعه معرفی شود و در تمامی شهرهای سراسر کشور نمایندگی‌هایی برای عرضه این محصولات راه‌اندازی شود.
هم‌چنین در روز 20 اردیبهشت نیز نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به همرا چند نماینده دیگر عضو این کمیسیون و دبیران آن با حضور در غرفه کانون از نزدیک با تولیدات کانون آشنا شدند.
در این بازدید نیز داود محمدی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر از آمادگی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای پی‌گیری مسایل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حمایت جدی‌تر از این مجموعه‌ی فرهنگی خبر داد.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات هم‌چنین خواستار برپایی نشستی با مسوولان کانون برای بررسی بیشتر مسایل و مشکلات این مجموعه‌ی فرهنگی شد و گفت: اعتقاد داریم کانون از جمله سازمان‌هایی است که در تربیت نسل آینده کشور نقش به‌سزایی دارد و باید در اولویت حمایت قرار گیرد.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی روزهای 13 تا 23 اردیبهشت 96 در شهر آفتاب برگزار شد.