نشست هم‌اندیشی مباحث داخلی کانون برگزار شد

مدیران کل حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با معاونان اداری مالی و فرهنگی‌اجرایی اداره‌کل استان‌ها به پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفتند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که در آخرین روز از گردهم‌آیی معاونان اداری مالی و فرهنگی‌اجرایی اداره کل استان‌های کانون برگزار شد، مسایل موجود در حوزه بیمه تکمیلی کارکنان، شرح وظایف سازمانی در ساختار جدید، مقررات کارگاه‌های فرهنگی‌هنری و کلاس‌های ویژه مراکز، افزایش تنوع محصولات فرهنگی در فروشگاه‌ها و ثبت خریدها در سامانه الکترونیکی از جمله موضوع‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.
هم‌چنین ساماندهی بیمه مربیان پاره وقت، تامین هزینه‌های مراکز فراگیر کانون، جایگزینی نیروی انسانی، مباحث کانون زبان ایران در ساختار جدید و... نیز از دیگر موضوع‌هایی بود که در نشست مدیران‌کل ستادی با معاونان اداره‌کل استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
بر همین اساس، علیرضا لطیف مدیرکل امور مالی ابتدا در زمینه دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات این بخش سخن گفت و به پرسش‌های معاونان استانی در حوزه مالی پاسخ گفت.
هم‌چنین در ادامه مصطفی زند مدیرکل دفتر برنامه و بودجه کانون نیز ضمن پاسخ‌گویی به پرسش‌هایی در زمینه بودجه تجهیز مراکز فراگیر، خرید کتاب، سهمیه‌بندی استان‌ها در تبدیل وضعیت‌ کارکنان، بودجه اقدام‌پژوهی، ماموریت‌ها و... گفت: بودجه‌های استانی ساماندهی شده و بر اساس شاخص‌های مشخص شده برای هر استان پرداخت می‌شود.
وی از معاونان اداره کل کانون استان‌ها خواست در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها حضور یابند و درخواست‌های خود را مطرح کنند تا بتوانند بودجه عمرانی استان‌های خود را افزایش دهند.
زند هم‌چنین ابراز داشت در زمینه‌ی شرایط و مقررات کلاس‌های ویژه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری شیوه‌نامه‌ای تنظیم شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.
موسی‌رضا نظری مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون نیز در این گردهم‌آیی بر اشراف بیشتر معاونان مالی اداری بر قوانین خدمات کشوری تاکید کرد و گفت: تلاش کنید با آگاهی کافی از مقررات اداری و مالی پاسخ‌گوی همکاران خود در کانون باشید.
وی هم‌چنین از تشکیل صندوق امداد و قرض‌الحسنه در کانون خبر داد و افزود: تلاش کنید برای عضویت همکاران در این صندوق‌ها اطلاع‌‌رسانی کنید تا بتوانیم برخی کمبود‌های موجود در این بخش را جبران کنیم.
جعفر عبدی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون نیز در این دیدار در مورد چهارچوب‌های لازم برای راه‌اندازی فروشگاه در شهرهای مختلف، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات کانون در استان‌ها، چگونگی دریافت مجوز نمایندگی و عاملیت فروش محصولات کانون و... سخن گفت و به پرسش‌های مطرح شده پاسخ گفت.
در ادامه نیز رضا رضایی رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی کانون در زمینه توسعه‌ی مراکز فرهنگی‌هنری  صحبت کرد و هماهنگی‌های لازم برای دریافت مجوزهای قانونی، پیش‌بینی بودجه، نقشه تیپ ساختمانی متناسب با اقلیم‌های مختلف در کشور و دیگر مباحث این بخش را خواستار شد.
مسعود امجدیان کارشناس مسوول دفتر حقوقی کانون نیز در زمینه رسیدگی به لوایح در زمان مشخص شده، پی‌گیری برای سند مالکیت مراکز و املاک وقفی موضوع‌هایی را مطرح و به پرسش‌ها در این زمینه پاسخ گفت.
گردهم‌آیی معاونان اداری مالی و فرهنگی‌اجرایی اداره‌کل کانون استان‌ها طی روزهای 23 تا 25 اردیبهشت در تهران برگزار شد.