حرکت کانون در مسیر اعتماد و ارتقا است

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسیر حرکت این مجموعه‌ی فرهنگی را مسیر رشد، ارتقا و اعتماد دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی در بخش پایانی اولین گردهم‌آیی معاونان اداری‌مالی و فرهنگی‌اجرایی اداره‌کل کانون استان‌ها با تاکید بر این موضوع گفت: همواره تلاش کرده‌ایم زمینه رشد کارکنان این مجموعه را فراهم کنیم و اگر در برخی موارد با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودیم از طریق مجاری قانونی آن را رفع کنیم.
وی افزود: یکی از اتفاق‌های خوبی که در کنار سایر برنامه‌های کانون در این سال‌های اخیر افتاد تحول ساختاری سازمان‌نمای کانون در ستاد مرکزی و استان‌ها بود. البته ضعف‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در برنامه پنج ساله با بازنگری که صورت خواهد گرفت این مهم نیز به خوبی ساماندهی شود.
واحدی اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های این ساختار تبدیل مدیریت‌ها به اداره‌کل بود که توانستیم معاونت‌های اداری مالی و فرهنگی را ذیل آن تعریف کنیم.
وی با اشاره به این‌که نگاه حاکمیتی به سمت کوچک‌سازی بخش‌های دولتی است و ما نیز موظفیم قوانین دولت را اجرا کنیم، یادآور شد: تلاش کردیم بخش‌هایی را که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد واگذار کنیم و پست‌های تصدی‌گری و خدماتی را به کارشناسی ارتقا دهیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون که در این مسیر قرار گرفته‌ایم باید تلاش کنیم ضمن توجه به شاخص‌های کانون سازمان‌های بالا دستی‌مان را فراموش نکنیم. 
 واحدی در ادامه به تصویب و ابلاغ سند چشم انداز 10 ساله کانون اشاره کرد و گفت: در این سند و برنامه 5 ساله وظایفی به دوش این معاونت گذاشته شده، ساماندهی نیروی انسانی، توجه به رضایتمندی، تشخص سازمانی کارکنان، ارتقاء امور رفاهی و ارتقای سطح معیشتی کارکنان کانون، تقویت اقتصاد کانون از جمله افزایش منابع از طریق ظرفیت‌های درونی کانون مانند کانون زبان ایران ، عرضه محصولات فرهنگی، اکران فیلم، سالن‌های نمایشگاهی، کلا‌س‌های ویژه، سالن‌های تاتر، شورای نظارت بر اسباب‌بازی، مشارکت پذیری جشنواره‌ها و سایر ظرفیت‌های درآمدزایی کانون، و توجه به ساختمان‌های مراکز، معماری، نقشه تیپ، جانمایی، حفظ و نگهداری و ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مراکز کانون از سرفصل های مهم آن است.
وی با بیان این‌که توانستیم در برنامه ششم توسعه کشور یک بند برای حمایت بیشتر دولت از کانون به منظور فعالیت‌های فرهنگی، هنری  و ترویح فرهنک کتاب و کتاب خوانی در منااطق کمتر توسعه یافته، عشایری، مرزی و حاشیه‌نشینی شهرها اضافه کنیم گفت: اگرچه به ظاهر یک بند اضافه شده اما برای همین تلاش‌ها و پی‌گیری‌های زیادی در دولت و مجلس صورت گرفته تا این مهم به سرانجام برسد.
واحدی خطاب به معاونان اداره‌کل استان‌ها افزود: با تمام تلاش‌هایی که برای ارتقای کانون انجام گرفت اما هنوز هم به شدت با کمبود منابع مواجه‌ایم و درخواست ما از شما تلاش مضاعف و حرکت به سمت درآمدزایی و افزایش منابع مالی برای ارایه بهتر خدمات به کودکان و نوجوانان کشور می‌باشد.
وی در ادامه یادآور شد: اقدام‌های خوبی در حوزه تمرکز مالی در ستاد مرکزی صورت گرفته است و انتظار ما از استان‌ها و بخش‌های مختلف ستادی این است که تلاش کنند در مسیر حرکت اجرایی‌شان در چهارچوب قوانین‌ و مقررات و با توجه به اسناد بالا دستی صورت گیرد.
این مقام مسوول در ادامه با اشاره به این‌که مسئولیت در کانون امانتی در دست ماست، اظهار داشت باید تلاش کنیم امانت‌دار خوبی باشیم و منابع را عادلانه توزیع کنیم تا بتوانیم در مسیر خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان این سرزمین به ویژه در نقاط محروم و حاشیه شهرها بهتر عمل کنیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع در پایان به معاونان اداری‌مالی و فرهنگی اجرایی کانون استان‌ها توصیه کرد: تلاش کنید در حوزه نیروی انسانی ضمن تکریم و حفظ عزت‌مندی به دنبال ارتقای جایگاه همکاران خود باشید.
گردهم‌آیی سه روزه معاونان اداری‌مالی و فرهنگی‌اجرایی اداره‌کل استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روز 25 اردیبهشت به پایان رسید.