درخشش اعضای ادبی چهار محال و بختیاری در مسابقه داستان‌های برگزیده کودک و نوجوان رضوی

برگزیدگان مسابقه کشوری «داستان‌نویسی رضوی» کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.<BR> <BR>

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون استان:  برترین آثار «داستان‌نویسی رضوی» کودکان و نوجوانان با محورهای موضوعی «امام رضاعلیه‌السلام»، «وقایع زندگی ایشان» و «آیین‌های بومی زیارت» که در فراخوان مسابقه «داستان‌ نویسی رضوی» منتشر شده بود، انتخاب شدند.
بر همین ‌اساس، در این مسابقه، 5هزار و 887 نفر با ارایه 7هزار و 971 اثر از مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند که از این تعداد 472 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی ارسال شد.
در این مسابقه، 13 اثر به عنوان برگزیده، 25 اثر شایسته تقدیر و در بخش ویژه فراگیر (آثار کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه) نیز دو اثر به عنوان آثار تقدیری شناخته شد.
در مسابقه «داستان‌نویسی رضوی»، مخاطبان در گروه‌های سنی 7 تا 10 سال، 11 تا 13 و 14 تا 16 سال شرکت کردند.
برگزیدگان گروه‌های سنی 7 تا 10 سال، استان‌های زنجان، چهارمحال و بختیاری و گیلان هر کدام با یک اثر و شایسته تقدیر این بخش نیز، استان‌های اردبیل با دو اثر، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و اصفهان با یک اثر هستند.
در بخش برگزیدگان گروه سنی 11 تا 13 سال استان‌های زنجان، اردبیل، همدان و کرمان هر کدام با یک اثر و در بخش شایسته تقدیر نیز، استان‌ قزوین با سه اثر، همدان با دو اثر و زنجان، فارس و هرمزگان هر کدام با یک اثر معرفی شدند.
 در این دور از مسابقات یگانه آذری عضو کودک مرکز فرهنگی هنری بن با مربی گری فاطمه آذری با داستان از همه جا بهتر به عنوان برگزیده اول و سینا بهارلویی عضو پاسخگویی آفرنشهای ادبی با مربی گری عصمت هاشمی با داستان دفتر نقاشی به عنوان شایسته ی تقدیر در گروه سنی اول شناخته شدند.
داوری بخش داستان‌نویسی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را سودابه امینی، فاطمه طارمی و شراره هاشم‌دباغیان بر عهده داشتند.
آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام)، در روز جمعه 13 مرداد 1396، هم‌زمان با ولادت امام هشتم (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
آثار برگزیده و تقدیر شده هشت بخش‌ کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) در کتاب «آهوانه» منتشر می‌شود.
فراخوان کلی کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) شامل بخش‌های فرهنگی (نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی، کاردستی) ویژه‌ی کودک و نوجوان، (قصه‌گویی) ویژه‌ی بزرگ‌سال، ادبی (شعرسرایی) ویژه کودک و نوجوان (داستان‌نویسی) ویژه کودک و نوجوان و بزرگ‌سال و هنری (سرود، پویانمایی) ویژه کودک و نوجوان در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.irمنتشر شده است.