کد خبر: 270166
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
بازدید 2584
عضو کانون چترود؛ برگزیده داستان‌نویسی رضوی شد

عضو نوجوان کانون چترود به عنوان برگزیده کشوری داستان‌نویسی رضوی انتخاب شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، برترین آثار «داستان‌نویسی رضوی» کودکان و نوجوانان با محورهای موضوعی «امام رضاعلیه‌السلام»، «وقایع زندگی ایشان» و «آیین‌های بومی زیارت» که در فراخوان مسابقه «داستان‌ نویسی رضوی» منتشر شده بود، انتخاب شدند.
بر همین ‌اساس، در این مسابقه، 5هزار و 887 نفر با ارایه 7هزار و 971 اثر از مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند که از این تعداد 472 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی ارسال شد.
در این مسابقه، 13 اثر به عنوان برگزیده، 25 اثر شایسته تقدیر و در بخش ویژه فراگیر (آثار کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه) نیز دو اثر به عنوان آثار تقدیری شناخته شد.
بنا بر این گزارش، بهاره لنجانی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون چترود با داستان " داستان مشترک" به مربی‌گری مریم نجارپور رتبه برگزیده گروه سنی 11 تا 13 سال را کسب کرد.
در مسابقه «داستان‌نویسی رضوی»، مخاطبان در گروه‌های سنی 7 تا 10 سال، 11 تا 13 و 14 تا 16 سال شرکت کردند.
در عین حال، در بخش ویژه فراگیر نیز، استان‌های لرستان و یزد تقدیر شدند.
داوری بخش داستان‌نویسی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را سودابه امینی، فاطمه طارمی و شراره هاشم‌دباغیان بر عهده داشتند.
آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام)، در روز جمعه 13 مرداد 1396، هم‌زمان با ولادت امام هشتم (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
آثار برگزیده و تقدیر شده هشت بخش‌ کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) در کتاب «آهوانه» منتشر می‌شود.