معرفی برترین کودکان و نوجوانان شاعر در جشنواره رضوی

بهترین‌های مسابقه «شعرسرایی رضوی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به عنوان کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام معرفی شدند.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مسابقه، 4هزار و 203 نفر با ارایه 5هزار و  455 اثر از مراکز فرهنگی و هنری کانون سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد 411 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی ارسال شد.
در این بخش از جشنواره پانزدهم رضوی، 9 اثر برگزیده و 11 اثر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.
استان‌های خراسان رضوی با دو اثر و کرمانشاه با یک اثر برگزیدگان گروه‌های سنی اول 7 تا 10 سال، این مسابقه از جشنواره رضوی هستند.
در بخش شایسته تقدیر گروه‌های سنی اول نیز، استان‌های کرمان و هرمزگان با دو اثر، خوزستان، چهارمحال بختیاری، یزد و گیلان هر کدام با یک اثر، شناخته شدند.
در گروه‌های سنی دوم 11 تا 13 سال نیز، فارس و همدان هر کدام با یک اثر شایسته تقدیر این بخش هستند که این بخش برگزیده نداشت.
برگزیدگان گروه‌های سنی سوم 14 تا 17 سال نیز، خراسان رضوی، گیلان و هرمزگان هستند.
کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی و تهران نیز، به عنوان شایسته تقدیر گروه‌های سنی سوم شناخته شدند.
داوری بخش شعر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را حسین تولایی، مریم اسلامی و انسیه موسویان بر عهده داشتند.
آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام)، در روز جمعه 13 مرداد 1396، هم‌زمان با ولادت این امام مهربانی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
فراخوان کلی کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) شامل بخش‌های فرهنگی (نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی، کاردستی) ویژه‌ی کودک و نوجوان، (قصه‌گویی) ویژه‌ی بزرگ‌‌سال، ادبی (شعرسرایی) ویژه کودک و نوجوان (داستان‌نویسی) ویژه کودک و نوجوان و بزرگ‌سال و هنری (سرود، پویانمایی) ویژه کودک و نوجوان در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.
اسامی کامل برگزیدگان بخش «شعر» کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام)، نیز در پایگاه خبری کانون منتشر شده است.
. اسامی برگزیدگان بخش «شعر» کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام