کد خبر: 270381
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
خراسان رضوی در بخش هنری پانزدهمین جشنواره رضوی خوش درخشید

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، برگزیدگان بخش «پویانمایی» و «سرود» کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی معرفی شدند.

در مسابقه «پویانمایی» که با موضوع‌های « امام رضا علیه‌السلام»، «وقایع زندگی ایشان» و «آیین‌های بومی زیارت» برگزار شد 1هزار و 242 نفر با ارایه 699 اثر از مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور شرکت کردند و از این میان تعداد 83 اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد.
«دعای مادربزرگ» و «نذر» عنوان دو اثر شایسته تقدیر از شهرستان‌های سبزوار و چناران و با مربی‌گری سمیه کاظمی و زهرا سادات اخلاق مدنی است.
محمدرضا کریمی صارمی، مامک یحیی‌پور و معصومه فاضلی مقدس داوری بخش«پویانمایی» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را بر عهده داشتند.
در بخش «سرود» نیز محورهای موضوعی به امام رضا علیه‌السلام و سیره اخلاقی آن حضرت و معارف رضوی چون حکمت، متانت، سخاوت اختصاص یافته بود و شرکت کنندگان در سه گروه سنی به رقابت پرداختند.
در این مسابقه، 5هزار و 845 نفر با ارایه 457 اثر از مراکز فرهنگی و هنری کانون سراسر کشور شرکت کردند که از این تعداد 86 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی ارسال شد.
در این مسابقه که داوری آن برعهده  مهدی محمدیان ، آذر مشهدی و شیرین سیداحمدی بود،9 اثر به عنوان برگزیده و 5 اثر شایسته تقدیر شناخته شد و استان خراسان رضوی صاحب یک اثر برگزیده و دو اثر شایسته تقدیر شد.
گروه سرود شهرستان تربت‌‌جام با عنوان «طلعت حق» با هدایت سوسن برخان توانست مقام برگزیده را از آن خود کند و گروه سرود شهرستان بردسکن با عنوان «امام رضا(ع)» و شهرستان خواف با عنوان «شاه خراسان » با مربی‌گری نسرین نامور و رخسانه تیموری شایسته تقدیر شناخته شدند.
 جشنواره پانزدهم رضوی با هدف توسعه مفاهیم دینی و ترویج فرهنگ رضوی در میان کودکان و نوجوانان با بخش‌های فرهنگی نشریه‌دیواری، کتاب‌سازی و کاردستی ویژه کودک و نوجوان، قصه‌گویی ویژه بزرگسالان، ادبی ویژه کودک و نوجوان، داستان‌نویسی ویژه کودک و نوجوان و بزرگسال و سرود و پویانمایی ویژه کودک و نوجوان برگزار شد.
آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، در روز جمعه 13 مردادماه 1396، همزمان با ولادت این امام مهربانی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
و