کد خبر: 270413
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
انیمیشن «قدم یازدهم» در گام‌های نخست تولید

پویانمایی «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از گذراندن مراحل پیش تولید، وارد مرحله ساخت و تولید شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، این اثر با الهام از کتابی به همین نام نوشته‌ی سوسن طاقدیس مراحل پیش تولید، شامل فیلم‌نامه، استوری‌بورد، طراحی فضا و شخصیت را پشت سر گذاشته است.
به گفته‌ی کشکولی‌نیا، مخاطب این اثر کودکان گروه سنی «ب و ج» (7 تا 12 سال) هستند ولی دیدن این اثر برای بزرگ‌سالان نیز خالی از لطف نخواهد بود.
کارگردان «‌قدم یازدهم» عنوان کرد: «قدم یازدهم به زبان ساده و با نگاهی طنز به مفاهیمی مانند اسارت، رهایی و آزادی می‌پردازد و به طور غیرمستقیم کودک را به تجربه کردن و تلاش بیشتر تشویق می‌کند. او یاد می‌گیرد که گاهی با برداشتن یک گام بیش‌تر نتایج شگفت‌آوری به دست خواهد آورد.»
وی با توضیح مراحل پیش تولید این اثر بیان کرد: «هم‌اینک عروسک‌های کات‌اوت و بک گراندها در حال ساخت‌اند و ما از مقوا و طلق و رنگ‌آمیزی دستی بهره می‌بریم و در آخر مرحله تولید و متحرک‌سازی را آغاز خواهیم کرد.»
بر همین اساس، این اثر با تکنیک کات‌اوت زیر دوربین در 7 دقیقه به سفارش اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود.
گفتنی است کشکولی‌نیا پیش از این نیز پویانمایی «وقتی بچه بودم» را برای کانون ساخته بود.