تأکید استاندار سمنان بر گسترش فرهنگ رضوی

استاندار سمنان در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر گسترش فرهنگ رضوی تأکید کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی، سه‌شنبه سوم مردادماه سال در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

تأثیر برگزاری جشنواره رضوی در رشد جامعه اسلامی و بالندگی کودکان و نوجوانان

استاندار سمنان در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن سال‌روز ولادت حضرت فاطمه‌ معصومه(سلام‌الله‌علیها) و ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا و مربیان با بیان خاطره‌ای از دوران خدمتش در کسوت معلمی، قصه‌گویی و خاطره‌گویی را فعالیتی جذاب و شیرین و ابزاری مؤثر بر رفتار کودک و نوجوان عنوان و خاطرنشان کرد: در دهه‌ی کرامت تنها به برپایی جشن و جشنواره نباید بسنده کرد؛ بلکه باید اخلاق و سیره علمی و عملی ائمه معصوم(ع) را به عنوان هدف اصلی به مخاطبان خود انتقال داد و در زندگی به کار بست و اگر زندگی آدمی با زندگی حضرت معصومه(س) و روش امام رضا(ع) منطبق شود به مؤفقیت دست خواهد یافت.

خباز در ادامه تأکید کرد: برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در رشد جامعه اسلامی و بالندگی کودکان و نوجوانان و ارتباط عمیق آنان با اهل‌بیت(علیه السلام) بسیار مؤثر است.

زبانِ هنر، بهترین روش برای انتفال مفاهیم دینی و اسلامی

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در آیین اختتامیه جشنواره پانزدهم رضوی، ضمن تبریک دهه‌ی کرامت با اشاره به شعار امسال این جشنواره مبنی بر «کرامت انسانی»، یکی از فعالیت‌های شاخص کانون پروش فکری را فعالیت دینی و مذهبی دانست و تأکید کرد: با توجه به حضور مخاطبان کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، زبان هنر بهترین روش برای انتفال مفاهیم دینی و اسلامی است.

جمال همچنین اظهار داشت: در راستای تحقق پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تشویق و ترغیب برای بهره‌مندی از چشمه گهربار رضوی و فرهگ اسلامی، محورهـای موضوعی، شرایط شرکت، شرایط آثار، جوایز برگزیدگان و تقویم اجرایی جشنـواره به صورت کامل طی فـراخوانی به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ارسال شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در ادامه افزود: هزار و 216 عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری استان سمنان با راهنمایی مربیان خود در هشت بخش پانزدهمین جشنواره رضوی، در قالب «داستان‌نویسی»، «شعرسرایی»، «سرود»، «پویانمایی»، «نشریه‌نگاری»، «کاردستی» و «کتاب‌سازی»، تعداد 762 اثر خلق کردند که پس از داوری در مرحله‌ی کتاب‌خانه‌ای، تعداد 146 اثر به دبیرخانه استانی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره پانزدهم رضوی فرستاده‌ شد و پس از بررسی آثار در مرحله‌ی استانی، 32 اثر به‌عنوان برگزیده به مرحله‌ی کشوری راه یافت که از این تعداد دو اثر در دو بخش کاردستی و کتاب‌سازی، برگزیده کشوری، انتخاب و معرفی شد.

جمال با اشاره به برگزاری آیین پایانی جشنواره رضوی هم‌زمان با ولادت امام مهربانی در مشهد مقدس، از رونمایی فعالیت‌های بارز کتابخانه‌های سیار با رویکرد توجه به مناطق محروم و روستایی در هفته‌ی دولت خبر داد و گفت: امید است چراغ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با حمایت همه جانبه‌ی مسئولین و همراهی والدین، برای همیشه با رشد چشمگیر اعضا، پایدار و روشن بماند.

گفتنی است در این آیین که محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مربیان و اعضای کودک و نوجوان حضور داشتند، چاووشی‌خوانی، سرودخوانی، روایت‌خوانی، خوانش متن ادبی و قصه‌گویی توسط تعدادی اعضای برگزیده و منتخب جشنواره پانزدهم، اجرا شد.