استاندار سمنان بر گسترش فرهنگ رضوی تاکید کرد

استاندار سمنان در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر گسترش فرهنگ رضوی تاکید کرد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی، با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، مربیان و اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.
محمدرضا خباز در این آیین که در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال‌روز ولادت حضرت فاطمه‌ معصومه(سلام‌الله‌علیها) و ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا و مربیان با بیان خاطره‌ای از دوران خدمتش در کسوت معلمی، قصه‌گویی و خاطره‌گویی را فعالیتی جذاب و شیرین و ابزاری مؤثر بر رفتار کودک و نوجوان عنوان کرد.
وی افزود: در دهه‌ی کرامت تنها به برپایی جشن و جشنواره نباید بسنده کرد؛ بلکه باید اخلاق و سیره علمی و عملی ائمه معصوم(ع) را به عنوان هدف اصلی به مخاطبان خود انتقال داد و در زندگی به کار بست و اگر زندگی آدمی با زندگی حضرت معصومه(س) و روش امام رضا(ع) منطبق شود به موفقیت دست خواهد یافت.
خباز در ادامه تاکید کرد: برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در رشد جامعه اسلامی و بالندگی کودکان و نوجوانان و ارتباط عمیق آنان با اهل‌بیت(علیه السلام) بسیار مؤثر است.

زبانِ هنر، بهترین روش برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی
مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان نیز در آیین اختتامیه جشنواره پانزدهم رضوی، یکی از فعالیت‌های شاخص کانون پروش فکری را فعالیت دینی و مذهبی دانست و تأکید کرد: با توجه به حضور مخاطبان کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، زبان هنر بهترین روش برای انتفال مفاهیم دینی و اسلامی است.
جمال همچنین اظهار داشت: در راستای تحقق پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تشویق و ترغیب برای بهره‌مندی از چشمه گهربار رضوی و فرهگ اسلامی، محورهـای موضوعی، شرایط شرکت، شرایط آثار، جوایز برگزیدگان و تقویم اجرایی جشنـواره به صورت کامل طی فـراخوانی به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ارسال شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در ادامه افزود: 1هزار و 216 عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری استان سمنان با راهنمایی مربیان خود در هشت بخش پانزدهمین جشنواره رضوی، در قالب «داستان‌نویسی»، «شعرسرایی»، «سرود»، «پویانمایی»، «نشریه‌نگاری»، «کاردستی» و «کتاب‌سازی»، تعداد 762 اثر خلق کردند که پس از داوری در مرحله‌ی کتاب‌خانه‌ای، تعداد 146 اثر به دبیرخانه استانی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره پانزدهم رضوی فرستاده‌ شد و پس از بررسی آثار در مرحله‌ی استانی، 32 اثر به‌عنوان برگزیده به مرحله‌ی کشوری راه یافت که از این تعداد دو اثر در دو بخش کاردستی و کتاب‌سازی، برگزیده کشوری، انتخاب و معرفی شد.