نقش وحید نصیریان در موج نو انیمیشن ایران فراموش ناشدنی است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار پیامی درگذشت وحید نصیریان کارگردان، انیماتور و تصویرگر را به جامعه‌ی هنری و ادبی ایران تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این پیام آمده است: خبر درگذشت ناگهانی هنرمند فرهیخته، وحید نصیریان که از فعالان و تاثیرگذاران حوزه‌ی انیمیشن ایران بود تشکل‌ها و فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان را نیز اندوهگین کرد. با این حال نمی‌توان از نقش این هنرمند در عرصه‌ی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان غافل شد و تلاش او در دهه‌ی 70 تا 80 در شکل‌گیری موج نو در این عرصه را از یادها برد.
این هنرمند فرهیخته در سال‌های 1377 تا 1382 با تصویرگری 12 اثر کودک و نوجوان نگاه ناشران به شیوه‌های نوین تصویرگری را جلب کرد و تغییرهای مهمی در نگاه به هنر تصویرگری و بهره بردن از هنر تصویرگران پدید آورد.
در ادامه‌ی این پیام آمده است: مطالعه مستمر، پژوهش و استمرار در خلق اثر از ویژگی‌های مهم این هنرمند بود که منجر به مطرح شدن هرچه بیشتر انیمیشن ایران در حوزه‌ی بین‌المللی شد.
نصیریان یکی از دعوت‌شدگان همیشگی جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران بود، حضور متواضعانه‌ی وی در نشست‌ها، سخنرانی‌ها و همایش‌ها چه در جایگاه سخنران، چه به عنوان مخاطب، الگوی مهمی برای هنرمندان جوان‌تر بود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران است از این هنرمند به سبب ساخت اثر فاخر «قلب سیمرغ» تقدیر کرد.
آخرین همکاری وحید نصیریان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اسفند 1395 و حضور وی به عنوان عضو هیات انتخاب دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی برمی‌گردد .
در انتهای این پیام عنوان شده است: خانواده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تاثر بسیار از درگذشت این یار فرهنگی خود، از درگاه خداوند مهربان برای او رحمت و غفران بیکران و برای بازماندگان داغدار، صبر و شکیبایی آرزو می‌کند.
وحید نصیریان متولد 1350 شهر اهر و فارغ‌التحصیل هنرهای زیبای تبریز در سال 1368 است و در عرصه‌ی نقاشی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی انیمیشن فعال بود.
او در برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی، گروهی نقاشی و طراحی در داخل و خارج از کشور، تصویرسازی کتاب برای نوجوانان نیز فعالیت داشت.
وی همچنین نویسنده و کارگردان انیمیشن‌های کوتاه و سریال‌های انیمیشنی بوده است.
ساخت تعدادی از فیلمهای کوتاه: «سه قطره خون»، «بت ابدی»، «ضد نور»، «حفره»، «جای دیگر» و نویسندگی و کارگردانی انیمیشن بلند سینمایی «قلب سیمرغ» را برعهده داشته است.