مرضیه حقیقی‌فرد سرپرست اداره‌کل کانون قم شد

مرضیه ثمرده حقیقی‌فرد با حکم مدیرعامل به عنوان سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم معرفی شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیینی با حضور عبدالحمید شهسواری مشاور اجرایی مدیرعامل حقیقی‌فرد به عنوان سرپرست کانون استان قم شد.
بر همین اساس شهسواری در این آیین که هم‌زمان با دهه کرامت برگزار شد به بیان و تحلیل‌ روایت‌هایی از امام‌رضا(ع) در زمینه شیوه‌های آموزشی این حضرت پرداخت و گفت: یکی از شیوه‌هایی که در تحلیل روایت‌های این امام بسیار مورد توجه قرار دارد استفاده از داستان و قصه در مباحث آموزشی است.
وی افزود: این مهم در زمینه‌‌ی فعالیت‌های کانون بسیار اهمیت دارد و این‌که تا چه حد می‌توان از مباحث دینی و سیره امامان در پرورش کودکان و نوجوانان بهره گرفت.
وی بهره‌گیری از جملات کوتاه و دسته‌بندی‌های موضوعی را از دیگر شیوه‌های آموزشی معصومان عنوان کرد و یادآور شد عینیت‌بخشی به موضوع آموزش و استفاده از مثال، تشبیه و چگونگی پاسخ‌گویی به پرسش‌های شاگردان از دیگر موضوع‌هایی است که در تحلیل‌ روایت‌های امام رضا(ع) بر آن تاکید شده است.
مشاور اجرایی مدیرعامل کانون در ادامه با اشاره به این‌که استان قم و به‌ویژه شهر قم از ظرفیت بالایی برای پرداختن به مباحث دینی برخوردار است، خطاب به کارشناسان و مربیان مسوول مراکز خاطرنشان کرد: ‌تلاش کنید با بهره‌گیری بیشتر از شیوه‌های آموزشی امامان و معصومان، کودکان و نوجوانان را پرسش‌گر تربیت کنید.
شهسواری با بیان این‌که فعالیت‌های کانون بر مدار فطرت و گره خورده با دین است اضافه کرد تلاش کنید دچار روزمرگی نشوید اگرچه با شناختی که از مربیان کانون داریم می‌دانیم که همواره دغدغه‌ی کودکان و نوجوانان را دارند.
وی در پایان اظهار داشت هر فعالیتی در کانون ( نقاشی، سفال، کاردستی، شعر، داستان، موسیقی، و...) یکی از نیازهای فطری کودکان و نوجوانان را مرتفع می‌کند و باید تلاش کنیم در این مدار فطرت آن‌ها را همراهی و هدایت کنیم.
در ادامه این آیین محسن ربانی مدیرکل سابق کانون استان قم نیز ضمن تبریک دهه کرامت گفت: یکی از اصول اساسی در تربیت حفظ کرامت است و هرجا کرامت باشد تربیت شکل می‌گیرد.
وی افزود: حفظ کرامت انسان‌ها ربطی به سن و سال افراد ندارد و باید تلاش شود همواره کرامت بچه‌ها را به ویژه در محیط‌های فرهنگی به خوبی حفظ کنیم و ما تلاش کردیم در این دو سال و اندی که مسوولیت اداره‌کل کانون قم را برعهده داشتیم این‌گونه عمل کنیم.
وی در پایان صحبت‌های خود از مسوولان ارشد کانون و کارشناسان، مربیان و کارکنان اداره‌کل کانون استان قم به خاطر تمام همراهی‌های‌شان قدردانی کرد.
ربانی به مدت دو سال از سازمان صدا و سیمای قم به صورت مامور مدیریت اداره‌کل کانون را برعهده داشت و پس از اتمام ماموریت به سازمان مربوطه بازگشت.
مرضیه ثمرده حقیقی‌فرد سرپرست جدید کانون این استان نیز در سخنانی ضمن قدردانی از مدیرکل سابق به خاطر گام‌های مثبتی که در دوره مدیریتش برداشته است و از حسن اعتماد مدیرعامل کانون به خاطر انتخاب وی به‌عنوان سرپرست، اظهار امیدواری کرد با یاری تمام همکاران خود در اداره‌کل کانون استان قم بتواند برای کودکان و نوجوانان این استان خدمات فرهنگی خوبی ارایه کند.