کد خبر: 270881
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
بازدید 1654
فراخوان بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی

فراخوان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش قصه‌گویی، مقاله‌نویسی و داستان‌نویسی رضوی منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فراخوان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در سه بخش قصه‌گویی، مقاله‌نویسی و داستان‌نویسی رضوی منتشر شد.
 مربیان، قصه‌گویان آزاد، پژوهشگران و نویسندگان فرصت دارند با توجه به زمان تعیین شده در هر بخش، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.
بر این اساس محورهای بخش قصه‌گویی، «قصه‌گویی آزاد» با درون مایه آموزشی، تربیتی (ویژه قصه‌گویان ایرانی و خارجی)، «رضوی» (ویژه قصه‌گویان ایرانی) و «ادبیات عامه و فولکلور - شاهنامه و...» (ویژه قصه‌گویان ایرانی) اعلام شده است.
مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز فرهنگی ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قصه‌گویان آزاد (روحانیون، معلمان، دانشجویان، اولیای تربیتی، کارکنان ستادی کانون، مادران و پدران و...)، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان (14 تا 17 سال) عادی و فراگیر و علاقه‌مندان به قصه‌گویی از سایر کشورها می‌توانند در این بخش از جشنواره شرکت کنند.
انتخاب قصه مناسب، پرداخت قصه، بهره‌مندی از فنون قصه‌گویی، به کارگیری لحن و کلام قصه‌گویی برندگان پس از انتخاب در منطقه و استان به مسابقه‌ اصلی راه خواهند یافت و می‌توانند در بخش‌های ملی، بین‌المللی، رضوی، نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و فراگیر به رقابت بپردازند.
مهلت ارسال لوح فشرده جشنواره قصه‌گویی به دبیرخانه‌های استانی مستقر در اداره‌های کل کانون استان‌های کشور در نهایت روز 31 مرداد ماه 1396 تعیین شده است.
دبیرخانه‌ بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش مقاله‌نویسی نیز از علاقه‌مندان دعوت کرده است تا به پژوهش در موضوع‌های «استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی»، «قصه‌گویی و رشد مهارت‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان»، «قصه‌گویی و تربیت دینی در کودکان و نوجوانان»، «کارکردهای روانشناختی قصه‌گویی در دنیای کودکان»، «قصه‌گویی در دنیای دیجیتال» و «چگونگی بازنویسی داستان‌های دینی برای قصه‌گویی» بپردازند.
تمامی علاقه‌مندان اعم از نویسندگان، پژوهش‌گران، مربیان، معلمان، اساتید، دانشجویان، اولیای تربیتی و... می‌توانند در این بخش شرکت کنند.
گفتنی است هیأت داوران این بخش تنها آثاری را بررسی می‌کنند که علمی پژوهشی، علمی ترویجی، تحقیقی پژوهشی مشخص باشند.
بر اساس این فراخوان علاقه‌مندان به شرکت در بخش داستان نویسی با گروه سنی18 سال به بالا (مربیان، نویسندگان، دانشجویان، اولیای تربیتی، والدین و فرهیختگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان و...) نیز بایستی آثاری را با موضوع «فرهنگ رضوی، سیره‌ی امام رضا (ع)» خلق کنند. جوایز برگزیدگان هم‌زمان با مراسم پایانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال آینده اهدا خواهد شد.
در عین حال علاقه‌مندان می‌توانند شرایط شرکت و گاه شمار هر بخش را به طور جداگانه با مراجعه به پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir دریافت کنند یا با شماره 88971353-021 تماس بگیرند.
علاقه‌مندان همچنین می‌توانند مقاله‌ها و داستان‌های خود را  به نشانی الکترونیکی ccf.kanoon@gmail.com دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فراخوان داستان نویسی رضوی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی

فراخوان مقاله نویسی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی

شیوه نامه بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی