جشنواره اسباب‌بازی دست‌آوردهای بومی این هنر را معرفی می‌کند

دبیر سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی با اعلام برنامه‌های این رویداد بر نگاه فرهنگی – آموزشی کانون پرورش فکری به حوزه‌ی بازی و اسباب‌بازی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دومین نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ی اسباب‌بازی در حالی برگزار شد که مناف یحیی‌پور عنوان کرد: هدف اصلی این رویداد توجه به نیازهای فرهنگی و آموزشی خانواده‌ها و حمایت از ایده‌های نو و معرفی دست‌آوردهای بومی این هنر است.
بر این اساس، دبیران بخش‌های مختلف جشنواره اسباب‌بازی ضمن ارایه‌ی برنامه‌های خود از خانواده‌ها، مربیان، اعضای کانون و علاقه‌مندان دعوت کردند تا ضمن شرکت در کارگاه‌های تخصصی، از امکان بازی‌های دسته جمعی در این جشنواره و همچنین غرفه‌های آموزش ساخت اسباب‌بازی و حضور مشاوران بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای بهره‌مند شوند.
یحیی‌پور با ذکر نکته‌‌هایی عنوان کرد: «امسال غرفه‌ای برای آن دسته از مخاطبان تعبیه شده است که آشنایی کافی با کاربردهای آموزشی – روانی اسباب‌بازی ندارند. کارشناسان در بخش مشاوره به آنان کاربردهای بازی و اسباب‌بازی را به صورت رایگان توضیح خواهند داد. از سوی دیگر غرفه‌هایی برای آموزش ساخت اسباب‌بازی با وسایل ساده تعبیه خواهد شد و کودکان و بزرگسالان ضمن بهره‌مندی از امکان آموزش می‌توانند اسباب‌بازی‌های خود را به منزل ببرند. همچنین طرح حمایت از اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های بومی که از سوی زنان روستایی تولید شده‌اند از دیگر برنامه‌های سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی خواهد بود.»
دبیر سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی ضمن ابراز خرسندی از معرفی اسباب‌بازی‌های بومی خراسان و هرمزگان در جشنواره به حضور مربیان توانمند کانون با دست سازه‌های خود در این رویداد اشاره داشت: «در استان‌های مختلف ایران مربیان توانمند کانون اقدام به تولید عروسک و اسباب‌بازی می‌کنند. بسیار خرسندیم که این مربیان نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.»
یحیی‌پور تاکید کرد که هدف از برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی تولید کنندگان و آموزش به مخاطبان در حوزه‌ی کاربردهای اسباب‌بازی است و امیدواریم با این اقدام‌ها مخاطبان تنها نگاه فروشگاهی به این نمایشگاه نداشته باشند.»
در ادامه‌ی این نشست که نمایندگان سازمان‌های مختلف در آن شرکت داشتند، دبیران کمیته‌های امور نمایشگاهی، داوری، علمی و بازی‌های ایرانی به ارائه گزارشی از برنامه‌های خود پرداختند.
سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 24 تا 28 مرداد 1396 پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب تهران خواهد بود.