روابط عمومی قوی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و تعالی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد در گردهمایی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی ، فرهنگی ، اقتصادی و قضایی استان روابط عمومی قوی در سازمان ها را مهم و باعث رشد و تعالی سازمان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد عیسی گرجی زاده در گردهمایی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی ، فرهنگی ، اقتصادی و قضایی استان  که با حضور جمعی از مسوولان استانی و مدیران کل در یاسوج برگزار شد؛ ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه گفت: روابط عمومی و خبرنگاران ، چشم و گوش مردم است و باید در جهت ایجاد تنویر افکار عمومی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی حلقه واسط بین مردم و مسوولان هستند  با بیان این مطلب اضافه کرد: امروزه هیچ صاحب نظری منکر آن نیست که تحولات جهانی به سرعت در حال وقوع است و تاثیر آنها نیز در زندگی همه ما مشهود است و قطعا در این تحولات روابط عمومی قوی بسیار مؤثر است.
وی عنوان کرد: در خانواده و جامعه و در بین مردم انسان‌های موفق همیشه کسانی بودند که از  روابط عمومی قوی برخوردار بودند بنابراین داشتن روابط عمومی قوی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و تعالی است.
گرجی‌زاده عنوان کرد: روابط عمومی‌ها با تعلق خاطری که به اداره و دستگاه محل کارشان دارند بایدبا دستگاه‌های برون مرزی نیز در ارتباط باشند یعنی تنها به اداره خودشان امتنا نکنند متاسفانه یکی از مشکلاتی که در استان ما وجود دارد همین است که گاهی ادارات همدیگر را نمی‌شناسند اما در اینجا روابط عمومی است که باید این تعامل را برقرار کند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: در گذشته  شغل روابط عمومی ،شغلی کم ارزش بود و کارش تنها دادن یک گزارش عملکرد بود اما امروزه به دلیل سرعت تکنولوژی و وسایل ارتباطی پیشرفته، روابط عمومی ها از اثر گذاری بالایی برخوردار شدند.
مجید محنایی افزود: باید شرایط و امکانات مورد نیاز روابط عموم ها تامین شود اما گاهی یک نفر در روابط عمومی فعالیت می کند و حجم کار بسیار زیادی دارد و باید مشکلات زیادی را تحمل کند.
وی اظهار داشت: روابط عمومی  پل ارتباطی میان دولت، جامعه و مردم است و به نوعی یک ارتباط دو سویه را برقرار می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن هفته دولت روابط عمومی ها می توانند نقش مهمی در بیان عملکرد نظام و دست آوردهای آن داشته باشند،علاوه بر اینکه یک روابط عمومی خبرنگار نیز هست.
محنایی، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران باید به رسالت واقعی خود عمل کرده یعنی فراجناحی عمل کنند و برای توسعه و ارتقای استان کار و تلاش کنند، چرا که گاهی یک خبرنگار با یک خبرش کار بسیار بزرگی می کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی بیان کرد: اصحاب رسانه در استان باید با فراجناحی عمل کردن، رسالت خبرنگاری خود را به جای آورند.
مجید محنایی با اشاره به فهم عمیق و نگاه تیز بین مردم نسبت به خبرها، افزود: خبرنگاران باید برای توسعه و آبادانی کهگیلویه وبویراحمد تلاش کنند و به مشکلات و حاشیه ها دامن نزنند .

 
 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هم دراین مراسم با اشاره به مشکلات بی شمار روابط عمومی های استان گفت: باوجود همه کمبودها،عملکرد روابط عمومی ها و سایت های خبری آنها در فضای مجازی رصد خواهد شد و سایت هایی که به روز رسانی نمی شوند تذکر داده می شود.
  سیدمحمد تقوی افزود: جایگاه رفیع رسانه ها تحکیم‌ کننده پل ارتباطی میان اعضای جامعه و نهادهای خدمتگزار است که به نیابت از افکار عمومی بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه نهاده شده است.

تقوی، وجود رسانه‌ها را یکی از بارزترین نشانه ‌های توسعه یافتگی و پویایی هر جامعه دانست و افزود: رسانه ها به عنوان رکن چهارم توسعه و دموکراسی جایگاه مهمی در ارتقای فرهنگ و دانش عمومی جامعه دارند.

 وی گفت: تعهد به عهد و تخصص دو عنصر مهم و دو بال برای اطلاع رسانی درست و شفاف است چرا که اگر تخصص نباشد، خبرنگار و رسانه مخاطب جذب نمی ‌کند و اگر تعهد نباشد، ممکن است به جای خدمت خیانت کند.
 
وی گفت: مسئولان روابط عمومی ها باید به طور مرتب و روزانه پایگاه های اطلاع رسانی خود را به روز کنند و در ارزیابی های آینده روابط عمومی های کم کار معرفی خواهند شد.

تقوی افزود: انتظار داریم رسانه ها در کنار روابط عمومی ها  باشند و به عنوان همکار به انعکاس دستاوردها کمک کنند و البته هر کجا کم کاری از سوی همکاران روابط عمومی مشاهده کردند، انعکاس دهند.
 
گفتنی است این همایش به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت استانداری ، بانک مهر اقتصاد و شهرداری یاسوج با هدف معرفی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان و هم اندیشی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی برگزار گردید.