کد خبر: 271091
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
تربیت کودکان ضامن امنیت است

ساختن شخصیت کودکان و نوجوانان امنیت جامعه را تضمین خواهد کرد. بچه‌ها از اولیا و مربیان‌شان الگو می‌گیرند و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها آغاز تربیت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدصالح مذنبی مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با بیان این مطلب در جمع مربیان کتاب‌خانه‌های پستی کانون افزود: تربیت دستوری نیست و نمی‌توانیم به بچه‌ها بگوییم تربیت شو! آن‌ها از برخوردها و ارتباط‌های ما، راه‌رفتن‌مان، نوع نگاه و روش حل مساله ما الگو می‌گیرند و رشد می کنند. در مقابل وقوع برخی بزه‌ها و حوادث ناگوار در جامعه و بالارفتن سطح قساوت قلب در بین مجرمان نیز نتیجه تربیت نادرست است.
وی با بیان این که امنیت فرهنگی یعنی امنیت را با روش و زبان فرهنگی حاکم کنیم، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب این مشارکت مردم ایران بود که امنیت انقلاب را حفظ کرد. باید به مردم در تامین امنیت کشور نقش بدهیم و برای تحقق امنیت از ابزار و روش‌های فرهنگی استفاده کنیم.آن‌چه امنیت ایران را همواره حفظ کرده نجابت مردم و ریشه‌دار بودن فرهنگ ایران است.
مذنبی همچنین بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی مربیان کتاب‌خانه‌های پستی کانون تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری این کتاب‌خانه‌ها بیشتر روی خواندن است و مربیان کتاب را به دست کودکانی می‌رسانند که کمتر از این امکانات فرهنگی برخوردارند و این کار اثری جدی و مادگار بر روی مخاطبان می‌گذارد.
56 کتاب‌خانه پستی کار امانت دادن کتاب به کودکان و نوجوانان مناطقی از کشور را برعهده‌دارند که تحت پوشش خدمات فرهنگی کتاب‌خانه‌های ثابت، سیار شهری و سیار روستایی کانون قرار ندارند.