کد خبر: 271120
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
آموزش مربیان بخش نابینایان کتاب‌خانه‌های کانون

اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره‌های آموزشی کار با وسایل و تجهیزات مراکز فراگیر ویژه کارشناسان و مربیان فرهنگی کتاب‌خانه‌های فراگیر برگزار می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «برقراری ارتباط و ایجاد محیط مناسب برای یادگیری کودکان با نیازهای ویژه» و «کار با وسایل و تجهیزات مراکز فراگیر» با هدف آموزش کتابداران بخش نابینایان کتاب‌خانه‌های فراگیر برگزار می‌شود.
آموزش شیوه‌های برقراری ارتباط و ایجاد محیط مناسب برای یادگیری کودک با نیازهای ویژه از اهداف دیگر این دوره آموزشی است.
درباره‌ی کم شنوایی بیشتر بدانیم، اثرات کم شنوایی بر کودک، سمعک و کاشت حلزون، رویکردها و روش‌های ارتباطی، کلاس مناسب کودک کم شنوا، آموزش به کودک کم شنوا، نوشتن طرح درس‌ها، برقراری ارتباط در کلاس درس، راه‌کارهایی برای برقراری ارتباط مناسب و... نکاتی است که فراگیران این دوره آموزش می‌بینند.
آموزش نصب و راه‌اندازی سیستم‌های برجسته نگار (صفحه کلید و نمایشگر بریل) و سروش (سیستم انتقال مفاهیم تصویری به نابینایان)، آموزش کار با نرم‌افزارهای کتاب‌خانه الکترونیک بریل و گویا- دیکشنری– قرآن، آموزش کار با دستگاه سروش و... از جمله مباحث آموزشی در این دوره است.
از دیگر سرفصل‌های آموزشی این دوره می‌توان به اتصال و نصب دستگاه برجسته‌نگار بر روی سیستم، اتصال و کالیبره کردن دستگاه سروش، آموزش کار با نرم‌افزارهای کتاب‌خانه الکترونیک بریل و گویا، معرفی لیست‌ها، جستجو در کتاب‌خانه،موارد جستجو، انواع جستجو و... اشاره کرد.
دوره‌ی آموزشی ویژه‌ی مربیان و کارشناسان فرهنگی کتاب‌خانه‌های فراگیر کانون از تاریخ 21 مرداد آغاز شده و تا 26 مرداد 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون ادامه دارد.