کودکان ستاره دار باباحیدر در چهار محال و بختیاری درخشیدند

طرح کارتهای ستاره دار در زمینه ی توسعه کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باباحیدر اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: زهرا اسلامی مسئول مرکز فرهنگی هنری باباحیدر از اجرای طرح فرهنگی پیغام ستاره ها در راستای فعالیتهای توسعه ی کتابخوانی در کانون این شهر خبر داد.
زهرا اسلامی افزود: این طرح توانسته نقش تشویقی بسزایی برای کودکان و نوجوانان باباحیدر داشته باشد و سرانه ی مطالعه ی آنان را بیشتر کند.
وی افزود این طرح از سال 89 آغاز و تا کنون  ادامه داشته است که امسال نیز برای هشتمین سال متوالی در مرکز فرهنگی هنری باباحیدر به اجرا در آمده است.
مسئول مرکز فرهنگی هنری بابا حیدر با بیان اینکه این طرح بسیار ساده و تاثیر گذاراست افزود:  فقط با داشتن چند بسته ستاره ی رنگارنگ کوچک و بزرگ می توان این طرح را در مرکز اجرا کرد و در اعضا جهت امانت بردن کتاب  و عضو فعال ستاره ای شدن ایجاد انگیزه کرد.
وی ادامه داد: در این طرح با توجه به اینکه ظرفیت هر کارت عضویت 50 کتاب امانتی است .هنگامی که 50خانه ی کارت پرشد کارت جدیدی برای عضو صادر می گردد که این کارت جدید با ستاره ای به رنگ دلخواه عضو نشان دار می شود در این هنگام عضو می داند که به جمع اعضای فعال کتاب خوان پیوسته است این روند ادامه پیدا می کند تا وقتی که عضو کارت پنجم را نیز تکمیل کرده و پنج ستاره می شود که به جای پنج ستاره ی کوچک از یک ستاره ی بزرگ استفاده می شود.
اسلامی افزود: این طرح با زدن ستاره های کوچک در کنار ستاره ی بزرگ تا ده کارت که دو ستاره ی بزرگ جایگزین ستاره های کوچک شود ادامه دارد مثلا وقتی که یک عضو دو ستاره ی کوچک در کنار یک ستاره ی بزرگ بر روی کارتش داشته باشد یعنی عضو 7عددکارت را تکمیل کرده و جمعا 350 کتاب به امانت برده است لازم به ذکر است که از طریق این طرح مربیان یا حتی خود عضو بدون مراجعه به نرم افزار کتابداری به راحتی می داند که تا کنون چند عنوان کتاب به امانت برده است و حتی اعضای فعال کتابخوان نیز به راحتی براساس کارت های ستاره دار قابل شناسایی هستند.
 
وی اضافه کرد: حاصل طرح توسعه ی کتابخوانی "پیغام ستاره ها"( درکنار دیگر فعالیت های کتاب محور) مرکز باباحیدر به ثمر نشست و از بین 24 نفر عضو کتابخوان برتر معرفی شده از تهران، تعداد  5 نفر متعلق به مرکز باباحیدر می باشد و مهمتر اینکه دو نفر اول از این بیست و چهارنفر برگزیده نیز از این مرکز می باشند.
 
گفتنی است مرکز فرهنگی هنری بابا حیدر با داشتن یک هزار و 81 عضو دختر و پسر از زمان تاسیس خود در سال 89 تاکنون توانسته است با پشتیبانی 11 هزار جلد کتاب 56 پنجاه و شش هزار و 732 عنوان کتاب به کودکان و نوجوانان این شهر امانت دهد و در رشد سرانه ی مطالعاتی این قشر نقش بسزایی داشته باشد.