کد خبر: 271607
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کانون فرصتی برای بروز استعدادهاست

رضا موزونی : من استعدادهای خوبی درمیان اعضا کانون، دیدم خداوند استعدادهای زیادی بما داده ،استعدادهای خود را بشناسید، کانون فرصتی برای بروز این استعدادهاست.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ، اردوی اعضا برگزیده نوجوان پسر مراکز سراسر استان به مدت سه روز با حضور 70 نفر از اعضا در اردوگاه شهید باهنر شهر کرمانشاه برگزار شد.
مدیرکل استان در آیین افتتاحیه این برنامه گفت : خیلی خوش آمد میگم خدمت شما  برگزیده ها و سرگل های بچه های کانون که امروز در خدمتتان هستیم،  این اردو به همت کانون و همکاران خوب ما در استان تدارک دیده شده.
وی ادامه داد : بحث اردوها یک اتفاق قشنگ است،  من خودم مربی بودم سال ها ،  بر میگردم به  سال های 73 و 74 که در خدمت بچه ها بودیم آن زمان هم برای اردو  بنده را می فرستادند، این دفتر 10 ساله به قولی 22 ساله ورق که می خورد بهترینش اردوهاست ،که همراه بچه ها بودیم جاهای دور و نزدیک می رفتیم و خاطرات تلخ و شیرینی زیادی از اردو ها برای ما به جا مانده است، حتی با یکی دو نفر از همان بچه ها هنوز هم در ارتباط هستم؛  بله در همین اردوها پایه های دوستی ها ریخته می شود وشما آماده می شوید برای مراحل بعدی زندگی و دور شدن از خانه . اینجا تجربه ی زندگی است یک آینده کوچک را پیش رویتان تجربه می کنید و از خانه و پدر و مادر دور بودن اما اینجا شما خودتان باید کارهایتان را انجام دهید،  با دوستان دیگری آشنا شوید با گویش های دیگری آشنا می شوید ، از دوستانتان خصوصیات شهرستان شان را بپرسید و با  شهرستان ها را بشناسید.
رضا موزونی  در آیین اختتامیه این اردو نیز گفت : دریک اردوی استانی اتفاقات خوبی می افتد، خیلی خوشحالیم که شما را شاد می بینیم و در جمع شما هستیم، بچه هایی خوب از تمام مناطق استان در کنار مربیانی با ذوق دور هم جمع شده اند، حتماً در این مدت تفاوت اردوهای کانون را با جاهای دیگر حس کردید،  اردوی کانون هم جنبه ی سرگرمی دارد و هم جنبه ی آموزشی .
 وی ادامه داد : خیلی فکر کردیم که کجا باید اردو را برگزار کنیم ، مکان های اندکی وجود داشت که برای اردو مناسب باشد ، همین جایی هم که ما هستیم به لطف این چند تا درخت که می بینید با صفا شده است که متاسفانه آرام آرام دارند خشک می شوند؛ چراکه آبی که باید به آن ها برسد دیگر وجود ندارد و من برای شما و آینده تان بسیار نگرانم.
مدیرکل استان در ادامه گفت :  آیا می توانیم یک درخت را از مرک نجات دهیم؟ آیا می توانیم کمک کنیم درختان بلوطی که زینت زاگرس هستند از بین نروند؟ بله خیلی از آتش سوزی هایی که امسال اتفاق افتاده در اثر بی توجهی افراد بوده است و مقدار زیادی از جنگل هایمان با یک کبریت از بین رفته است، اگر آب سیروان و درخت های بلوط را از منطقه مان بگیریم چیزی برای استان نمی ماند، آب هایی که حدر می رود سرمایه ی ماست ، بچه ها خودشان باید مسئولیت درختان را به عهده بگیرند کمکشان بکنند ، برای آب باید مراقب حدر رفت آن باشند، هرکس در حد توانش مراقب محیط زیست باشد توصیه من به شما این است که هر کدام یک درخت بکارید یا یک درخت رو از نابودی نجات دهید.
وی در پایان گفت : من استعدادهای خوبی درمیان اعضا کانون دیدم خداوند استعدادهای زیادی بما داده است، استعدادهای خود را بشناسید ، کانون فرصتی برای بروز این استعدادهاست ؛ در پایان از همه همکارانم تشکر میکنم و آرزو داریم که بازهم خداوند به ما فرصت بدهد که در جمع شما باشیم.
در پایان این برنامه ناظر اردوی استان گفت : ناظر اردوی خیلی از استانها بوده ام چه منطقه ای، چه استانی ، خوب ناظری در استان کرمانشاه که استان خود من هم هست ، سرزمین پدری و مادری ، دو ویزگی خاص داشت ؛ یکی از این ویژگی که برای خود من بود اینکه بعداز چند سال همکاران رو زیارت کردم، با همکاران قدیمی دفتر خاطرات رو ورق زدیم و همکاران جدید که باهم آشنا شدیم و یک مسیر تازه در دوستی ، کار پیدا کردیم ، ویژگی دوم که اردوی امسال کرمانشاه رو نسبت به اردوهای دیگر متمایز کرده بود شور ، نشاط ، خنده ای بود که توسط مجریان خوب رادیو اردگاه در بین بچه ها ایجاد شد و این اردو رو به یکی از خاطرات خوب من تبدیل کرد.
وی در پایان گفت : در پایان از همه عوامل اجرایی و همکاران خوبم که برای خوشحالی شما تلاش کردند خسته نباشید و خداقوت میگم و امیدوارم تا این لحظه که پایان اردو هست به شما خوش گذشته باشه ، بچه ها اردو به پایان رسید اما دوستی ها به پایان نمی رسد ، به امید خدا وقتی به مقصدهایتان می رسید با سلامتی باشد ، خیر در پیش و سفر بی تشویش انشاالله.