فشردن دست دوستی برای حفظ فرهنگ بومی و محلی

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به همراه تنی چند از کارشناسان ستادی، در خانه ی زیبای سیستانی ها حضور یافته و خواستار تعامل بیشتر در زمینه حفظ میراث فرهنگی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی در طی این بازدید ضمن تشکر از فعالیت ارزشمند اهالی خانه سیستانی ها اذعان داشت: اهداف مشترک بسیاری برای تعامل بین طرفین وجود دارد و همه تلاش خواهیم نمود تا فرهنگ بومی و محلی و میراث فرهنگی استان گلستان به نحوی شایسته صیانت و حفظ گردد.
مدیرکل کانون گلستان در بازدید از کارگاه های آموزشی صنایع دستی از جمله: بافت گلیم و فرش، حصیر، تکه دوزی و سوزن دوزی، سفال گری اظهار داشت: کودکان و نوجوانان سرمایه های اصلی مملکت برای ادامه حیات مادی و معنوی بشر هستند که کانون پرورش فکری به عنوان متولی اصلی کار برای نسل جدید از طریق آموزه های غیر مستقیم و با به کارگیری ابزارهای متعدد فرهنگی هنری، اثرات ماندگاری در جهت حفظ میراث ارزشمند فرهنگی به جا گذاشته است.
در ادامه سیفی با اشاره به جشنواره استانی " کودکی با من باش " بیان داشت: به زودی طی فراخوان استانی با جمع آوری لالایی ها، ضرب المثل ها و عروسک های نمادین اقوام مختلف علاوه بر ایجاد اتحاد و هم دلی بین اقوام به حفظ میراث به جا مانده از گذشتگان و معرفی آن ها خواهیم پرداخت که با مشارکت شما فرهنگ دوستان روزهای روشنی در پیش رو خواهد بود.
گفتنی است، استان گلستان مهاجران بسیاری را از اقوام مختلف در خود جای داده که در کنار تنوع رنگ ها در لباس و پوشش، آداب و رسوم، گرمای آب و خاکشان را در آهنگ کلامشان می توان یافت.