کسب رتبه اول جشنواره نوجوان خوارزمی در کشور

مهنا مرصعی عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان موفق به کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی کشور شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، جشنواره نوجوان خوارزمی، امسال همانند سال های گذشته باحضور گرم و صمیمی دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.
مهنا مرصعی دانش آموز پایه نهم متوسطه در دبیرستان تیزهوشان فرزانگان زنجان که به مدت 8 سال (از تابستان سال 89) به عنوان یکی از اعضای مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان بوده و از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شده است.
در گزارشی وی اذعان می‌کند که تجربه‌ها و مقام‌هایی که در کانون به دست آورده تاثیر بسزایی در موفقیت وی در سومین جشنواره نوجوان خوارزمی داشته برای مثال شرکت در کلاس‌های ادبی کانون و استفاده از راهنمایی‌های مربی ادبی و همچنین حضور در بخش مکاتبه‌ای باعث بالا رفتن پویایی قلم وی گردیده است.
همچنین شرکت در بخش‌های مختلف قصه‌گویی برای موفقیت وی در بخش‌های مختلف سومین مسابقه جشنواره خوارزمی بی تاثیر نبوده است.
این عضو کانون استان زنجان همچنین در چندین جشنواره و مسابقه‌ی کانون توانسته مقام‌هایی را کسب کند که از مهمترین آنها می‌توان به کسب مقام کشوری در بخش کتابسازی جشنواره رضوی، کسب مقام استانی در جشنواره قصه‌گویی با محوریت دفاع مقدس و غیره را نام برد.
 جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از فعالیت های مهم مورد انتظار در نظام آموزشی کشور است که به روشی مناسب، برای رشد استعدادهای دانش آموزان تبدیل شده است. جشنواره کشوری، در سال تحصیلی 96-95 در شش رشته ی پژوهش، مسابقات آزمایشگاهی، دست سازه ها، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی ( ایفای نقش ) و بازارچه‌های دانش آموزی کار و فناوری با حضور دانش آموزان دوره اول متوسطه سراسر کشور برگزار شد.
این جشنواره در چهار سطح آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار شد که مرحله ی آموزشگاهی در نیمه ی دوم آذر 95، مرحله ی منطقه ای در نیمه ی دوم بهمن 95، مرحله ی استانی در نیمه ی دوم اردیبهشت 96 و مرحله‌ی کشوری در نیمه‌ی دوم مرداد 96 به وقوع پیوست.
      مهنا مرصعی عضو نوجوان مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان زنجان توانست در بخش زبان و ادبیات فارسی یا تصویر خوانی موفق به کسب رتبه اول جشنواره نوجوان خوارزی شود که شامل دو بخش است: نگارش و خوانش. بخش نگارش به این گونه می باشد که تصویری به انتخاب هیئت داوران به دانش آموزان داده می شود و دانش آموزان باید در برگه هایی ویژه موضوع تصویر، جزئیات تصویر، مفهوم و پیام تصویر، عنوان نوشته و متن نوشته را طی زمان مشخص شده بنویسند. در بخش خوانش هم دانش آموزان، متن های خود را در حضور داوران و با استفاده از عناصر پیرا زبانی می خوانند.