کارگاه آموزشی شیوه ها و شگرد های طنز نویسی در ادبیات کودک و نوجوان

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با شیوه های طنز نویسی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون از برگزاری کارگاه آموزشی شیوه ها و شگرد های طنز نویسی در ادبیات کودک و نوجوان با حضور شاعر طنز پرداز کشور سعیده موسوی زاده خبر داد.
وی با بیان اینکه نقد و بررسی و به چالش کشیده برخی موضوعات به مرور زمان با عث تقویت و یافتن راههای تازه در آن حوزه می شود افزود: جهت غنی کردن و کیفیت بخشی به آثار اعضای استان در زمینه طنز کارگاه آموزشی طنز نویسی برگزار شده است.
رحیمی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان زبان طنز را دوست دارند و بیان طنز آمیز و ریتمیک از ویژگی های برجسته ی کتابهای محبوب کودکان و نوجوانان است گفت: در درجه ی اول مربیان کانون باید با ویژگی های این حوزه آشنا شوند تا بتوانند کتابهای استاندارد به اعضا معرفی کنند و در نوشتن این گونه ی ادبی به خوبی اعضا را راهنمایی کنند.
مدیر کل کانون با تاکید بر اینکه بحث طنز در ادبیات کودک بحث لازم و در عین حال نوپایی است اضافه کرد: باید به این بحث به صورت جدی تری پرداخته شود و مربیان این حوزه به خوبی مورد آموزش قرار گیرند تا بتوانند به درستی بحث طنز در ادبیات کودک را با مخاطبین خود انتقال دهند.
گفتنی است کارگاه طنز نویسی به مدت 4 ساعت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد با حضور مربیان ادبی و فرهنگی مراکز استان و با تدریس سعیده موسوی زاده شاعر طنز پرداز کشور برگزار شده است.