رایزنی کانونی‌ها و چینی‌ها برای انتشار کتاب‌های مشترک

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برخی ناشران چینی برای انتشار مشترک کتاب گفت‌و‌گوهای موثری انجام داده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن روز 5 شهریور 1396 به کار خود پایان داد در حالی که کانون در غرفه‌ای ویژه بیش از صد عنوان از کتاب‌های موفق و تازه‌های نشر این انتشارات باسابقه ایرانی را ارایه می‌کرد.
کارشناس مسئول امور بین‌الملل کانون در روزهای برگزاری نمایشگاه، مذاکره‌های متعددی در حوزه تبادل حق نشر (کپی رایت) با بیش از 25 ناشر - که بیشتر آن‌ها از کشور چین بودند – انجام دادند و تعدادی از کتاب‌های کانون به ناشران این کشور معرفی شد.
قرار است پس از بررسی‌های کامل از سوی کانون و ناشران چینی همکاری‌هایی در زمینه ترجمه و چاپ کتاب همچنین انتشار مشترک کتاب صورت بگیرد.
در جریان این گفت‌و‌گوها درباره‌ی تصویرگری مشترک کتاب‌ها از سوی تصویرگران دو کشور بر روی آثار نویسندگان یک‌دیگر نیز مذاکره شد.
بازدید از انتشارات «شانگ وو» یکی از بزرگ‌ترین ناشران چینی که صد و بیست سال از تاسیس آن می‌گذرد و برقراری ارتباط با بخش کودک این انتشارات به منظور تبادل بیشتر کتاب میان دو کشور، بخش دیگری از برنامه‌های سفر نماینده کانون به کشور پهناور چین بود.
در عین حال نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در سال 2017 میلادی میزبان اهالی نشر ایران به عنوان میهمان ویژه‌ی این نمایشگاه بود.
در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن بیش از 2500 شرکت کننده از 89 کشور حضور داشتند و غرفه ایران به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه با شعار «ایران رویای رنگین جاده ابریشم» دارای 500 مترمربع فضا بود.
قرار است کشور چین نیز دو سال بعد یعنی در سال 1398 شمسی میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد.