کد خبر: 272021
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
فیلم‌های کانون به جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران رسیدند

دو فیلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم بلند سینمایی «پایان رویاها» و پویانمایی «سیاه یا سفید» در فهرست راه یافتگان به ششمین جشنواره فیلم سبز قرار گرفت.
بر این اساس، این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و تشویق، تولید، شناسایی و ترویج آثار و فعالیت‌های هنری و فرهنگی ارزشمند شکل گرفته است و از دوره قبل به شبکه جهانی جشنواره‌های سبز بین‌المللی پیوسته و اعتبار بین‌المللی یافته است.
با اعلام برنامه‌های دوره‌ی ششم، آثار محمدعلی طالبی و محمدعلی سلیمان‌زاده از تولیدات کانون نیز در این جشنواره به نمایش در خواهند آمد.
گفتنی است که «پایان رویاها» اثر محمدعلی طالبی درباره‌ی کودکی است که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می‌کند، این فیلم به روایت علاقه‌ی این کودک به اسب‌ها و رابطه‌ی او با طبیعت اطرافش می‌پردازد که در این راه دچار مشکلات و تعارض‌هایی هم می‌شود.
همچنین فیلم کوتاه انیمیشن «سیاه یا سفید» محمدعلی سلیمان‌زاده با ورود یک پروانه به دنیای خشک و خاکستری و رو به زوال کنار آبگیر آغاز می‌شود. در این میان گورخری که مجذوب زیبایی و کمال پروانه است در رویای رنگین بال او به دنیای جدیدی می‌رود و در این راه جهان اطراف خود را کشف می‌کند.
هیأت انتخاب آثار سینمایی این جشنواره را مزدک سادات میررمضانی، فرزاد توحیدی، دکتر اسماعیل کهرم، دیکرانوهی هواکمیان، وحید نصیریان، شهاب‌الدین عادل و مهوش شیخ‌الاسلامی تشکیل می‌دهند.
پیشتر این دو فیلم در جشنواره‌های گوناگون نیز به نمایش در آمده‌اند.
گفتنی است که در بخش سینمایی، آثار داستانی کوتاه و بلند، مستند کوتاه و بلند، تجربی، انیمیشن و... به رقابت می‌پردازند.
ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز از ۱۸ شهریور کار خود را آغاز کرده است و تا ۲۴ شهریور ادامه دارد.