کد خبر: 272131
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
«حقیقت و مرد دانا»ی بهرام بیضایی بازنشر شد

«حقیقت و مردِ دانا» اثری از بهرام بیضایی با تصویرگری مرتضی ممیز از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بار دیگر منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این داستان درباره‌ی پسری است که تصمیم می‌گیرد با دوستانش نمایشی بسازد اما در پایان از خود می‌پرسد بازی چقدر حقیقی است. پس در جست‌وجوی «حقیقت» حرکت می‌کند، اما سال‌ها می‌گذرد و مرد دانا را نمی‌یابد. در عوض در آبادی‌ها و شهرها ماجراهایی از سر می‌گذراند. سال‌ها بعد او به خانه برمی‌گردد و زندگی جدیدی را آغاز می‌کند.

در بخشی از این کتاب که نخستین بار در سال 1351 منتشر شده است، می‌خوانیم: «جوان تشنه بود. عجیب تشنه بود. آفتاب تند در تمام راه دراز او را آزار داده بود. او به دنبال جرعه‌ی آبی پا به این ولایت غریب گذاشت. در کوچه‌ها پرسه زد. دری باز نشد. صدایی نیامد. کسی نگذشت. شاید همه رفته بودند. وگرنه نمی‌شد این قدر همه جا خلوت و خالی باشد. او باید کسی را می‌جست و جرعه‌ای آب می‌گرفت.»

این کتاب مناسب گروه سنی «د» (12 تا 14 سال) و با قیمت 12هزار و 500 تومان قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون در سراسر کشور است.

گفتنی است کتاب «حقیقت و مرد دانا» در 52 صفحه رنگی و با شمارگان 5000 نسخه منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =