خلق آثار هنری روشی برای پرورش فکر بچه‌هاست

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشویق و ترغیب بچه‌ها به خلق آثار هنری را روش مناسبی برای تقویت و پرورش تفکر و اندیشه آن‌ها دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی کانون استان تهران با بیان این مطلب گفت: آثار هنری کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون علاوه بر هنرمندی، خلاقیت و زیبایی از نظر مفهومی نیز دارای مفاهیمی است که حاصل کتاب‌خوانی و مجموعه مطالعاتی است که داشته‌اند.
وی با اشاره به این که در داروی‌ها نیز توجه به مفاهیم نهفته در آثار بچه‌ها یکی از معیارها و اولویت‌هاست افزود: پیامی که هر اثر هنری در خود دارد بسیار با اهمیت است چرا که در کانون تلاش بر این است که با استفاده از شیوه‌های مختلف، فکر پرورش پیداکند و بچه‌ها افرادی متفکر بار بیایند.
مدیرعامل در ادامه با بیان این‌که در مراکز کانون اعضا در رشته‌های مختلفی با بهره‌گیری از ذوق، سلیقه و خلاقیت خود آثاری را تولید می‌کنند یادآور شد: بخشی از این آثار تولید شده در گروه هنرهای نمایشی مانند تئاتر، تئاتر کاغذی، نمایش خلاق، نمایش عروسکی، پویانمایی و... قرار دارد و بخشی دیگر در حوزه هنرهای تجسمی از قبیل: نقاشی، سفال، خوشنویسی، عکاسی و ...است.  وی برپایی نمایشگاه‌ دست‌آوردهای اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون را از برنامه‌هایی عنوان کرد که با هدف تشویق بیشتر کودکان و نوجوانان به ادامه فعالیت در رشته‌های هنری مورد علاقه خود از یک سو و معرفی توان‌مندی‌های اعضای مراکز کانون به مسوولان، خانواده‌ها و جامعه از سوی دیگر صورت می‌گیرد.
مدیرعامل کانون با اشاره به این‌که جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی کانون استان تهران نمونه‌ای است که در تمام استان‌ها برپا می‌شود  و بارها در سفرهای استانی از این نمایشگاه‌ها بازدید داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: برای بهتر دیده شدن آثار تمام بچه‌های ایران، در پورتال کودک و نوجوان به نشانی:koodak24.ir   فضایی ایجاد شده که بچه‌ها و مربیان می‌توانند آثار را بر اساس موضوعات در معرض دید تمام مردم ایران و جهان قرار دهند.
در این بازدید که عصر روز 26 شهریور 96  صورت گرفت مدیرکل، معاون و کارشناسان و مربیان کانون استان تهران علیرضا حاجیان‌زاده را همراهی و توضیحات لازم در این زمینه را ارایه کردند. 
جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشی اعضای مراکز کانون استان تهران در روزهای پایانی تابستان در مجتمع آفرینش کانون این استان واقع در خیابان تهرانپارس بین فلکه سوم و چهارم نبش خیابان 212 شرقی برگزار و از برترین‌های بخش‌های مختلف این جشنواره تجلیل شد.
هم‌چنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار هنری اعضای مراکز کانون استان تهران کارشناسان و مربیان کانون این استان در نشستی  دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود را با مدیرعامل در میان گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =