«زیبا صدایم کن» در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان قرار گرفت

در میان سه اثر ایرانی راه‌یافته به فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان 2018، نام کتاب زیبا صدایم کن از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمیته جوایز شورای کتاب کودک، از میان آثار برتر سال‌های گذشته کتاب‌های «زیبا صدایم کن (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)» نوشته فرهاد حسن‌زاده را در بخش تالیف، «اقیانوس انتهای جاده (انتشارات پریان)» ترجمه فرزاد فربد را در بخش ترجمه و «احتیاط خطر حمله موش ها و دیگران... (نشر نیستان)» با تصویرگری نازنین عباسی را در بخش تصویر برای معرفی به فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان 2018 معرفی کرده است.
بر این اساس، زیبا صدایم کن که در قالب طرح رمان نوجوان امروز به چاپ رسیده است داستان دختری 15 ساله‌ای به نام زیبا است که در آسایشگاه کودکان بی‌سرپرست زندگی می‌کند. پدر زیبا به خاطر اختلالات روانی در تیمارستان بستری است و مادرش نیز با فرد دیگری ازدواج کرده است. تا این‌که در یک روز پاییزی پدر به زیبا زنگ می‌زند و از او می‌خواهد تا برای فرار از آسایشگاه به او کمک کند.
بر همین اساس، این اثر پیش‌تر به عنوان کتاب برگزیده جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب برگزیده شورای کتاب کودک در بخش داستان تالیفی، نامزد جایزه لاک‌پشت پرنده، نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و نامزد جایزه کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه (IBBY) شناخته شده است.
گفتنی است معرفی پدیدآورندگان برای دریافت لوح افتخار و درج اطلاعات آثارشان در فهرست افتخار، فرصتی استثنایی برای معرفی کتاب‌های برتر ایرانی به 77 کشور عضو است. 
قرار است لوح افتخار این آثار طی مراسمی در سی و ششمین کنگره بین‌المللی ادبیات کودک و نوجوان (آتن، یونان) به پدیدآورنده‌ها اهدا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =