داستان، بهترین شیوه برای پاسخ‌گویی‌ به پرسش‌های کودکان

نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان و نوجوانان، قصه و داستان را یکی از بهترین شیوه‌های پاسخ‌گویی به پرسش‌های بچه‌ها عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کلر ژوبرت در نشست با اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 کانون نیشابور در استان خراسان رضوی با تاکید بر این موضوع گفت: یکی از مهم‌ترین دلیل و انگیزه‌ام به نویسندگی برای کودکان در واقع پاسخ دادن به پرسش‌های فرزندانم در زمینه‌های مختلف بود چرا که معتقدم قالب داستان بهترین نوع برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های کودکان و نوجوانان است.
نویسنده کتاب «خداحافظ راکون پیر» مطالعه زیاد، تفکر و پژوهش را بهترین راه برای نویسنده شدن عنوان کرد و افزود: به علاقه‌مندان به حوزه ادبیات توصیه می‌کنم همواره از کتاب‌هایی که می‌خوانند یادداشت برداری کنند و با نوشتن خاطرات خود زمینه مناسب برای نویسندگی خویش را فراهم آورند.
وی هم‌چنین با بیان این‌که مطالعه بدون تفکر کمکی به انسان نمی‌کند، خطاب به بچه‌ها خاطرنشان کرد: در نوشتن ابتدا جرقه‌هایی در ذهن ایجاد می‌شود که خیلی خوب است آن‌ها را در جایی بنویسیم و بعد آن را توسعه دهیم و پرداخت کنیم.
کلر ژوبرت با اشاره به این‌که تاکنون توانستم بیش از چهل کتاب به زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان ایرانی نوشته و تصویرگری کنم، یادآور شد: برای این‌که بهتر بتوانم از تخیل خود کمک بگیرم و شخصیت‌های خیالی را بپرورانم بیشتر از شخصیت‌های حیوانات در داستان‌هایم استفاده کرده‌ام. 
 نویسنده مسلمان فرانسوی مقیم ایران در ادامه درباره این‌که چرا مسلمان شده و دین اسلام را برگزیده عنوان کرد: علاقه زیادی به مباحث مذهبی داشتم و در پی شناخت بهتر و بیشتر خداوند بودم و همیشه با او صحبت می‌کردم و در ادیان مختلف به دنبال پاسخ سوال‌های خودم بودم تا این‌که با دین اسلام آشنا شدم و فهمیدم همه پیامبرانی را که من قبول دارم در این دین مورد احترام هستند و تعالیم آنان از سوی پیامبری دیگر که آخرین پیامبر است کامل شده است و به این دین ایمان آوردم.
وی اضافه کرد: با همسرم که دانشجوی ایرانی در فرانسه بود آشنا شدم و ازدواج کردم و سی و سه سال قبل به ایران آمدم که در ابتدا خانواده من با تغییر دینم بسیار مخالف بودند اما الان کاملا این مسئله را پذیرفته‌اند و به انتخاب من احترام می‌گذارند من ایران و مردمش را بسیار دوست دارم و خوشحالم که در این کشور زندگی می کنم.
گفتنی است؛ کتاب‌های «در جست‌وجوی خدا»، «امین‌ترین دوست»، «قصه مارمولک سبز کوچولو»،«دعای موش کوچولو»،«کلوچه‌های خدا»، «خداحافظ راکون پیر» و «گربه کوچه ما» از جمله نوشته‌های این نویسنده مطرح است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =