عضو مرکز کهریزسنگ برگزیده استانی مسابقه کتاب خوانی رضوی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی از سری برنامه ‌های پانزدهمین جشنواره بین ‌المللی امام رضا(ع)،روز چهارشنبه 18 مرداد در سالن همایش‌ های موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) برگزار شد و ریحانه صالحی عضو مرکز کهریزسنگ به عنوان برگزیده بخش نوجوان این جشنواره لوح تقدیر و هدیه خود را از آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان دریافت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در این آیین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند به قلم و نوشته ‌های کتابت شده از سوی قلم‌ قسم خورده است،قسم خوردن ما برای اثبات حقانیت و اثبات مدعای ما است، اما زمانی که خداوند به چیزی قسم می ‌خورد اهمیت و ارزش و لزوم دقت بر آن موضوع را به ما نشان می‌ دهد، بنابراین نوشته و قلمی که می‌ نویسد از ارزش ویژه ‌ای برخوردار است.

وی در ادامه افزود:جسم انسان، هم به هوا نیاز دارد و هم به غذا و برای هرکدام در بدن انسان راهی در نظر گرفته شده است، برای غذای جان هم انسان دو راه دارد، یکی چشم و دیگری گوش، غذایی که از طریق چشم باید جذب جانمان کنیم همان مطالعه کردن است، با مطالعه کردن می‌توانیم درس‌های بسیاری برای زندگی دنیا و آخرت کسب کنیم، ضمن اینکه گوش کردن به فرمایشات علما و بزرگان و اساتید برای انسان بسیار سازنده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر اهمیت دقت در انتخاب غذا برای حفظ سلامتی و پرهیز انسان از تنفس هوای ناسالم، تصریح کرد: انسان نابینا باشد بهتر از این است که بعضی چیزها را ببیند و ناشنوا باشد بهتر از شنیدن برخی حرف‌ها است، چرا که برخی صحبت‌ها و مطالب می‌توانند منحرف کننده باشند، برخی کتب ضاله و منحرف کننده است و جز پژوهشگران و اهل علم کسی نباید به سراغ آن ها برود چرا که در صورت نداشتن علم و ایمان کافی انسان را دچار تباهی خواهند کرد.

وی بر ارزش بسیار زیاد جان انسان نسبت به جسم انسان تأکید کرد و افزود: این جای تعجب دارد که برخی افراد بیشتر از جان خود به جسم خود اهمیت می‌ دهند در صورتی که این جان و روح انسان است که باید به آن توجه بیشتری شود، همانطور که برای غذای جسم چراغ روشن می‌کنیم تا تشخیص دهیم چه می خواهیم بخوریم باید نسبت به آگاهی لازم و دیدگاه دقیق پیرامون غذای روحمان نیز حساسیت داشته باشیم، ولی متأسفانه چنین دیدگاهی نسبت به غذای جان نداریم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان نفهمیدن و آگاه نبودن نسبت به آنچه مطالعه می‌کنیم را بسیار زیان ‌بار دانست و اظهار کرد: انسان با خواندن کتاب می ‌تواند به رشد و کمال برسد و از تجربیات دیگران در راستای زندگی بهتر به خوبی استفاده کند، از این رو است که مطالعه کردن بسیار مفید و سازنده است، اما مطالعه ‌ای به درد انسان خواهد خورد که فهم آن را هم داشته باشد، رشد انسان در علم است و علم با مطالعه شکل می‌گیرد.

سرپرست کتابخانه های استان اصفهان نیز هدف از اجرای این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی،گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی،شناسایی و معرفی تولیدکنندگان این آثار برشمرد و افزود: این مسابقه با معرفی شش عنوان کتاب درسه بخش کودک، نوجوان و بزرگسالان برگزار و در حاشیه آن دو کتاب ویژه پیرامون حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ(ع) معرفی شد.

هلاکویی خاطرنشان کرد: این مسابقه در بخش های مکتوب،فردی و خانوادگی با حضور 22 هزارنفر از مردم استان اصفهان برگزار شد که نسبت به سال قبل 80 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه گفت: از این تعداد 14هزار و 600 نفر به صورت فردی، چهار هزار و 700 نفر خانوادگی،سه هزار نفر از این تعداد به صورت اینترنتی و یک هزار و چهار نفر نیز از مناطق محروم در این جشنواره شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =