کتابخانه سیار روستایی بنیان فرهنگی جامعه را استحکام می بخشد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: راه اندازی کتابخانه سیار روستایی علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی می تواند بنیان فرهنگی روستاها را استحکام بخشد.

ه گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی صبح دیروز در دیدار با فرماندار قروه با محوریت اقدام برای راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در شهرستان قروه اظهار داشت: باتوجه به فراوانی روستاهای قروه و اینکه روستاها نیازمند تقویت فرهنگ به ویژه در امر کتاب خوانی هستند لذا راه اندازی کتابخانه سیار روستایی می تواند بنیان فرهنگی در روستاها را استحکام بخشد.

به گفته وی هدف از این کار توسعه کتاب و کتاب خوانی برای کودکان و نوجوانان می باشد و در واقع به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی در جامعه و برای نسل آینده را تقویت کنیم.

شیخی اضافه کرد: آماده ساختن کودکان و نوجوانان برای زندگی فردی و اجتماعی با آموزش مهارت ها،غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با توجه به استعدادهای نهفته آنها،ارائه برنامه های مختلف فرهنگی ،هنری و ادبی با شیوه های مختلف، شکوفا سازی خلاقیت و کشف استعدادها است.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان کتابخانه سیار می تواند ۲۰ روستا را پوشش دهد از اجرای این طرح فرهنگی در شهرستان های مریوان، بانه و سقز خبر داد.

وی تعداد مراکز فرهنگی و هنری در استان را ۲۳ مرکز با ۲۰ مرکز ثابت در شهرستان ها و ۳ کتابخانه سیار در روستاها عنوان کرد و افزود: در کانون پرورش فکری استان ۲۳ هزار کودک و نوجوان عضو هستند که از این تعداد دو هزار و ۳۱۶ نفر مربوط به قروه و هزار و ۹۰۰ نفر در سریش آباد می باشند.

شیخی با اشاره به تأثیر فرهنگ کتاب خوانی بر روحیه کودکان و نوجوانان از اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی از جمله پخش فیلم، اجرای بازیهای بومی و محلی، قصه گویی و ... متناسب با رده سنی اعضای کانون گفت.

وی نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در ایجاد روحیه نشاط در جامعه و پرورش نسلی خلاق و متفکر مهم دانست از کانون به عنوان منبع تخصصی کتاب های کودک و نوجوان نام برد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =