داستان بهترین روش پاسخ‌گویی به سوالات کودکان ونوجوانان است

کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگرمسلمان فرانسوی و خالق آثار ماندگار داستانی برای کودکان میهمان مرکز فرهنگی هنری شماره سه نیشابور بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری شماره۳ نیشابور در آخرین‌روزهای تابستان میزبان نویسنده و تصویرگر مسلمان فرانسوی مقیم ایران بود.
کلر ژوبرت نویسنده کتاب «خداحافظ راکون پیر» در جمع کودکان ونوجوانان نیشابوری اظهارکرد: من در کودکی آپاندیس خود را عمل کرده و در بیمارستان بستری بودم و در این مدت تنها تفریح من کتاب خواندن بود. اما باید گفت مهم‌ترین دلیل نویسندگی من برای کودکان در واقع پاسخ دادن به سوالات فرزندانم در زمینه‌های مختلف بود و معتقدم قالب داستان بهترین نوع برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های کودکان و نوجوانان است.
کلرژوبرت مطالعه زیاد و تفکر و تحقیق را بهترین راه برای نویسنده شدن عنوان کرد و گفت: مطالعه بدون تفکر کمکی به انسان نمی‌کند و به علاقه‌مندان به حوزه ادبیات توصیه می‌کنم از کتاب‌هایی که می‌خوانند یادداشت برداری کنند و با نوشتن خاطرات خود زمینه مناسب برای نویسندگی خویش را فراهم آورند.
خالق کتاب «کلوچه‌های خدا» خاطرنشان کرد: در نوشتن ابتدا جرقه‌هایی در ذهن ایجاد می‌شود که خیلی خوب است آنها را در جایی بنویسیم و بعد آن را توسعه دهیم و پرداخت کنیم. و من تاکنون توانستم بیش از چهل کتاب به زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان ایرانی بنویسم و تصویرگری آن را برعهده داشتم و البته چند کتاب نیز به زبان فرانسه دارم.
 نویسنده کتاب «دعای موش کوچولو» درباره اینکه چرا مسلمان شد عنوان کرد: من علاقه زیادی به مباحث مذهبی داشتم و در پی شناخت بهتر و بیشتر خداوند بودم و همیشه با او صحبت می‌کردم و در ادیان مختلف به دنبال پاسخ سوالات خودم بودم تا اینکه با دین اسلام آشنا شدم و فهمیدم همه پیامبرانی را که من قبول دارم در این دین مورد احترام هستند و تعالیم آنان توسط پیامبری دیگر که آخرین پیامبر است کامل شده است و به این دین ایمان آوردم.
وی اذعان کرد: با همسرم که دانشجوی ایرانی در فرانسه بود آشنا شدم و ازدواج کردم و سی و سه سال قبل به ایران آمدم که در ابتدا خانواده من با تغییر دینم بسیار مخالف بودند اما الان کاملا این مسئله را پذیرفته‌اند و به انتخاب من احترام می‌گذارند. من ایران و مردمش را بسیار دوست دارم و خوشحالم که در این کشور زندگی می کنم.
کلر ژوبرت در پایان به چند عنوان از کتاب‌هایش اشاره کرد و گفت : اولین کتاب من به فارسی «درخت سوخته» نام دارد و در بین آثارم من کتاب‌های «خداحافظ راکون پیر»، «کلوچه‌های خدا» و «در جستجوی خدا» را بیشتر از بقیه دوست دارم و دلیل اینکه از شخصیت بیشتر کتابهایم حیوانات هستند این است که در دنیای حیوانات بیشتر می‌توانم از تخیل خود کمک بگیرم و شخصیت‌های خیالی خود را بپرورانم.
گفتنی است؛ کتاب‌های «در جست‌وجوی خدا»، «امین‌ترین دوست»، «قصه مارمولک سبز کوچولو»، «دعای موش کوچولو»، «کلوچه‌های خدا»، «خداحافظ راکون پیر» و «گربه کوچه ما» از جمله نوشته‌های این نویسنده مطرح است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =