ویژه‌برنامه‌ی سوگواری محرم در کانون

هم‌زمان با ایام سوگواری سالار شهیدان و گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مراسم که در آستانه‌ی تاسوعا و عاشورای حسینی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، صادق آهنگران مداح اهل بیت‌(ع) و رزمنده سال‌های دفاع مقدس به نوحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی پرداخت.
اجرای تئاتر یک‌نفره از سوی یوسف صفری بختیاری با موضوع جنگ و شهدای هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس در کانون بود.
مفقودالاثر شدن یکی از رزمندگان اسلام در حمله رژیم بعثی عراق به شهر آبادان و چشم انتظاری پدر و مادر این رزمنده پس از 35 سال موضوع این نمایش بود که در سالن سینما تئاتر کانون به روی صحنه رفت.
هم‌چنین در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری عضو هیات‌مدیره، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل، معاونان، مدیران‌کل و کارکنان ستادی کانون برگزار شد، نرجس شمس‌آبادی مربی قصه‌گوی کانون نیز به روایت قصه‌ی عاشورایی با عنوان «یکی زیر، یکی رو» پرداخت.
شمس‌آبادی در این قصه با بیانی ساده و کودکانه واقعه‌ی روبه‌رویی امام حسین‌(ع) و یارانش را در مسیر حرکت به سوی کوفه با لشکر دشمن به فرماندهی حر ابن یزیدریاحی و چگونگی برخورد و رفتار امام با آن‌ها و در ادامه ندامت و پشیمانی حر و پیوستنش به جمع یاران امام را روایت می‌کرد. 
محمدصالح مذنبی مدیر دفتر مرکزی حراست کانون نیز در بخش‌های میانی برنامه‌ها ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع و مقدس و مدافعان حرم به‌ویژه شهید محسن حججی که امروز بر دوش مردم تهران تشییع شد به خوانش اشعاری با موضوع‌های محرم و دفاع مقدس پرداخت.
مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و گرامی داشت هفته‌ی دفاع مقدس روز پنجم مهر 96 در ساختمان شهید ملک‌شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان خالداسلامبولی تهران (وزرا) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =