آثار برگزیده اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کردستان چاپ شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در سخنانی گفت: آثار برگزیده اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان کردستان در کتاب «زبان مادری» به چاپ رسید.

به گزارش  روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، سهیلا شیخی از چاپ و انتشار آثار برگزیده 16عضو کودک و نوجوان این استان در کتابی با عنوان «زبان مادری» خبر داد و افزود: در راستای فراخوان کشوری زبان مادری، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان در قالب خوش‌نویسی، نقاشی، عکاسی، سفال، هنرهای بومی و سنتی به ترتیب با موضوع آثار استاد سخن سعدی، بازار، پنجره‌ها، شخصیت‌های شاهنامه و تولید یک عروسک بومی به خلق اثر پرداختند.

شیخی اظهار داشت: این کتاب به همت اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری با هدف در دسترس قرارگرفتن آثار برگزیده‌ اعضا با یک موضوع واحد در سطح ملی برای علاقمندان و جمع‌آوری آن در یک مجموعه‌ ملی و همچنین تقویت و توجه بیش از پیش به زبان مادری اقوام ایرانی و حمایت ویژه از هنرهای بومی و سنتی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه فرهنگ و هنر چاپ و منتشر شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: امیر حسین پیری از حسن آباد یاسوکند،ژوان درخشی از مرکز فرهنگی هنری شماره 4 سنندج،شکیبا نیک روش از مرکز شماره یک سقز در بخش سفالگری عنوان برگزیده ی جشنواره کشوری زبان مادری ، اقوام ایرانی و هنرهای بومی و سنتی را از آن خود کردند.

شیخی افزود:امیر حسن مظاهری ار مرکز شماره 4 سنندج،حمید رضا محمدی از بیجار،هستی رحیمی از سروآباد در بخش نقاشی در زمره کسانی است که آثارشان در این کتاب چاپ شده است.

وی افزود:در این کتاب همچنین آثاری از مهشید پیره مهدی از دهگلان،فرزام سهرابی از مجتمع سنندج،مریم احمدزاده از حسن آباد یاسوکند در بخش عکاسی رتبه های برتر را کسب کردند.

شیخی در ادامه عنوان کرد: ثنا مجیدی و سولماز صالح زاده از شماره 2 سقز و روژینا حق گویی و ثمن وثوقی از مرکز شماره یک سقز در بخش هنرهای سنتی و تولید یک عروسک بومی رتبه‌های برگزیده این فراخوان را کسب کردند.

شیخی در ادامه از سیدکیان هاشمی از مرکز شماره 3 سنندج،مهشید افراسیابی از مجتمع سنندج،هستی احمدی مرکز شماره 3 سنندج به عنوان اعضا برکزیده این فراخوان در بخش خوشنویشی نام برد.

مدیرکل کانون کردستان در پایان گفت: این فراخوان در اختیار ۹۴۰ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیارشهری و روستایی و کتاب‌خانه‌ پستی کانون پرورش فکری در سراسر کشور قرار گرفت تا از این راه بخش مهمی از فعالیت‌های هنری و ادبی کتاب‌خانه‌های با سابقه کانون در تابستان با رویکرد فرهنگ و زبان مادری اقوام و هنرهای بومی و سنتی اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =