روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای شناخت نیازهای کودکان است

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: هفته ملی کودک و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای معطوف نمودن توجه مسئولان، خانواده‌ها و اولیای ترتیبی نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه است.

جهانبخش قنبری اظهار کرد: کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم.

وی با اشاره به اینکه 15 تا 21 مهرماه به‌عنوان هفته کودک نام‌گذاری شده است، افزود: "هر کودک نشانی خداست" عنوانی است که امسال برای هفته کودک تعیین ‌شده است.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی بیان کرد: زیر چتر ایمان،  کودک در پناه خدا و کودک محیط‌زیست و میراث فرهنگی عناوینی هستند که برای روزهای 15، 16 و 17 مهرماه انتخاب شده است.

قنبری ادامه داد: 18 مهرماه نیز با عنوان کودک، سلامت و ایمنی نام‌گذاری شده و برای روزهای 19، 20 و 21 مهرماه سال جاری نیز  عناوین کودک و فن‌آوری‌های نوین، کودک، کتاب و محصولات فرهنگی و مفهوم کودکی تعیین‌شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن زمانی ایام ماه محرم و هفته ملی کودک و به‌منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت این هفته با رویکرد آموزه‌های عاشورا اجرا می‌گردد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی هدف از گرامیداشت این هفته را همگرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور، جلب‌توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها، و خواسته‌های کودکان امروز، معرفی کانون و ظرفیت‌های آن به جامعه به‌ویژه خانواده‌ها و اولیای تربیتی و ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک به‌ویژه کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

قنبری اضافه کرد:‌ عیادت از کودکان بیمار، دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم و تجلیل از فرزندان آنها، دیدار با کودکان شبه خانواده، برگزاری همایش روز جهانی کودک، دیدار با اعضای کتابخانه‌های سیار روستایی، قطار نظم و دوستی، حضور در نماز جمعه و ... ازجمله برنامه‌های اجرای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =