برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی کانون استان همدان معرفی شدند

در ویژه‌برنامه روز جهانی کودک و آیین اختتامیه بیستمین جشنواره استانی قصه‌گویی در همدان برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی کانون استان همدان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، سید محمدرضا جوادی در ویژه‌برنامه روز جهانی کودک و آیین اختتامیه بیستمین جشنواره استانی قصه‌گویی در همدان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کودک، اظهار کرد: 15 تا 21 مهرماه به هفته کودک اختصاص پیدا کرده است.

وی اشاره کرد: 430 عنوان برنامه در استان همدان در این هفته برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اختتامیه بیستمین جشنواره استانی قصه‌گویی، ادامه داد: در مجموع 230 اثر در قالب آثار کانونی،آزاد، عضو، پدر بزرگ و مادر بزرگ و با موضوع امام رضا(ع) به جشنواره استانی قصه‌گویی ارسال شد.

وی جشنواره قصه‌گویی را یکی از مهم ترین عناصر تربیتی و آموزشی دانست و بیان کرد: برنامه‌های هفته کودک امسال با رویکرد آموزه‌های عاشورایی ضمن توجه به اجرای برنامه‌های جذاب و شاد برگزار خواهد شد.

جوادی با بیان اینکه قصه‌گویی ریشه در عمق تاریخ و تمدن بشر دارد و بشر از این ظرفیت در راستای آموزش و تربیت کودکان استفاده کرده است، یادآور شد: انسان‌ها از دیرباز با استفاده از عناصر ادبی قصه‌گویی و نقاشی بسیاری از مسائل فرهنگی، تربیتی و آموزشی را به نسل‌های بعد منتقل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها موظف به برگزاری مرحله استانی این جشنواره هستند و استان همدان نیز فراخوان این جشنواره را از ماه‌ها قبل اعلام کرده بود، خاطرنشان کرد: مرضیه درخشان، زهره تفریشی، احمد عسگری، سیما نوروزی، پروانه زارعیان، در بخش مربیان و فروزنده طاووسی در بخش آزاد به همراه الهام خانجانی در بخش رضوی به مرحله منطقه ای که به  میزبانی استان مرکزی برگزار می گردد راه یافتند.

گفتنی است اکرم رسولی جوکار، معصومه حق ستا، فریبا عزتی، ریحانه نوری و مریم شریف زاده نیز شایسته تقدیر استانی اعلام شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =