با پیوند زدن گذشته و حال، فرصت‌سازی کنید

فرصت‌های بی‌شماری را برای پیشرفت شاهد هستیم و می توانیم با بهره‌گیری از تجربه‌های گذشته و پیوندزدن داشته‌های دیروز با امکانات امروز کشور، به فرصت‌سازی بیندیشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این بخشی از سخنان اسفندیار ضیائی در نشست صمیمانه با اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی کانون استان گیلان بود.
مدیرکل کانون گیلان طی این دیدار که هم‌زمان با روزجهانی کودک صورت‌گرفت، ضمن تبریک به اعضای برگزیده این مجموعه‌ی فرهنگی گفت: در سایه‌ی همراهی با شما عزیزان، شیرینی دوران کودکی را احساس می‌کنم و امیدوارم همه‌ی کودکان، امکانی مناسب برای بهره‌گیری از لذت‌های کودکی داشته‌باشند.
وی هم‌چنین کودکان را سرمایه‌های کشور توصیف‌کرد و با بیان این‌که بهره‌گیری درست از فرصت‌کودکی می تواندآینده‌ای روشن برای فرزندان ایران اسلامی رقم‌ بزند، اظهارداشت: درست اندیشیدن، تفکر سازنده و زندگی هدف‌مند، راهکاری است که می تواند زمینه‌ساز آینده‌ی روشن برای کودکان و فرصتی برای جامعه درجهت استفاده از ظرفیت‌های گسترده آنان باشد.
این مسوول فرهنگی در عین حال فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌روی کودکان را مورد توجه قرارداد و با بیان این‌که دسترسی آسان به امکانات و فرصت‌ها، پیچیدگی‌های خود را نیز درپی دارد تصریح‌کرد: فضاهای مجازی از جمله‌ی فرصت‌هاست و پیوند درست میان دنیای واقعی و مجازی می تواند افق‌های روشنی در میسر پیشرفت و حرکت به سوی رشد و تعالی کودکان ترسیم‌کند.
تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی و هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز از دیگر محورهای سخنان ضیائی در این نشست بود و وی ضمن اشاره به فرصت‌های برابر زنان و مردان در جامعه‌گفت: آموختن مهارت‌های اجتماعی از اولویت‌ها ست و در این میان لزوم نقش‌آفرینی معلمان و مربیان بیش‌از گذشته احساس می شود.
وی در ادامه سخنان خود نقش آموزه‌های اسلامی در پیشرفت کودکان خاطرنشان‌کرد و با اشاره به تقارن هفته‌ی ملی کودک و ایام ماه محرم افزود: رشادت‌های کودکان و نوجوانان در واقعه‌ی کربلا کم از ایثارگری بزرگ‌ترها نیست و این تاثیرگذاری پس از عاشورای حسینی و در سایه‌ی همراهی با حضرت زینب(س) است که نمود بیشتری می یابد.
مدیرکل کانون گیلان در همین زمینه لزوم انتقال ارزش‌های عاشورایی را به نسل کودک مهم ارزیابی‌کرد و از کودکان و نوجوانان خواست با الگو برداری از سیره‌ی عملی معصومین (ع) در مسیر رشد و تعالی ‌گام‌بردارند.
در ادامه این نشست که صبح امروز در سالن نشست‌های کانون گیلان در رشت صورت‌گرفت، معاون فرهنگی، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی و کارشناس فرهنگی کانون استان ضمن تبریک روزجهانی و هفته‌ی ملی کودک، برای آینده‌سازان ایران اسلامی موفقیت و بهروزی آرزو کردند.
ارایه‌ی دیدگاه‌ها از سوی اعضای برگزیده کانون، دیگر بخش‌ این نشست بود و سرمایه‌های ارزش‌مند کشور با یادآورشدن تاثیرگذاری کانون در مسیر ارتقای آگاهی‌ها، پیشرفت تحصیلی و ایجاد فرصت‌های بهتر برای تعامل اجتماعی خود، به ارایه‌ی پیشنهاداتی برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کودک و نوجوان محور این مجموعه فرهنگی پرداختند.

بنا براین گزارش، اهدای بسته‌ی فرهنگی به حاضران و تقدیر از اعضای توان‌مند کانون پرورش فکری بخش‌پایانی این دیدار بود که هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =