قالب گرافیکی و نرم‌افزار جدید پایگاه خبری کانون

تصویر و قالب تازه‌ی پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از صبح روز 18 مهر 1396 و با حضور مدیرعامل کانون چشم‌نواز شد تا امکانات گسترده این رسانه‌ی ‌خبری در اختیار مخاطبان کانون قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در محل نمایشگاه هفته ملی کودک با اظهار خوشحالی از این تغییر اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری کانون در این سایت بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

 بر اساس این گزارش، پایگاه خبری کانون با قالب و نرم‌افزار قدیمی‌اش و بر روی دامنه اینترنتی www.kanoonnews.ir  در حالی اسفند سال 1388 آغاز به فعالیت کرد که پیشتر نیز خبرهای کانون از سال 1383در پایگاه دیگری در اختیار مخاطبان کانون قرار می‌گرفت.

رشد و گسترش و تحولات روزافزون عرصه فن‌آوری به ویژه فن‌آوری‌های ارتباطی سبب شد تا دست‌اندرکاران کانون سایت جدید را با طراحی گرافیکی و نرم‌افزاری جدید و روزآمد راه‌اندازی کنند تا کاربران این پایگاه فعال در حوزه خبرهای کودک و نوجوان بتوانند از امکانات گسترده آن در صفحه اصلی و گروه‌های خبری همچنین سایت‌های استانی استفاده کنند.

شرکت نستوه طراح این پایگاه و ارایه کننده خدمات سایت به بسیاری از رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌های معتبر کشور این امکان را در اختیار کانون قرار داده است تا بتواند فعالیت‌های رسانه‌ای‌اش را هم‌زمان با هفته ملی کودک سال 1396 گسترش دهد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این زمینه گفت: وجود نزدیک به 1015 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه پستی، بیش از 6هزار مربی فرهنگی،هنری و ادبی در کنار کودک و نوجوان که از فعالیت ها و  تولیدات کانون استفاده می کنند، ظرفیت گسترده‌ای را در اختیار اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای خود قرار داده است.

مجتبی دانشور در عین حال تصریح کرد: سابقه درخشان کانون در عرصه تولید محصولات فرهنگی هنری مانند فیلم، تئاتر، کتاب، موسیقی، اسباب‌بازی و نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای و برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی سبب شده است تا خبرهای کانون در رسانه‌های جمعی از اقبال مناسبی برخوردار و با پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای روبرو شود.

وی در زمینه رنگ‌آمیزی و طراحی این سایت توضیح داد: رنگ سرکلیشه اصلی پایگاه خبری کانون همچون کل سایت آبی است و نام و نشانه مرغک کانون و تصاویر گرافیکی 8 دختر و پسر ایرانی با لباس‌های محلی اقوام نیز در آن نقش بسته است.

به گفته‌ی او سه خبر اصلی به صورت چرخشی، سه خبر دوم و 10 عنوان از آخرین خبرها در این صفحه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد علاوه بر این بخش‌هایی مانند گزارش تصویری، رویدادها، مناسبت‌ها، گفت‌وگو، گزارش، دیدگاه، ویژه، فیلم و تیزر، موفقیت‌ها، سایت‌های استانی و پیوند شبکه‌های اجتماعی کانون و بخش پیوندها و تبلیغات به راحتی در این پایگاه خبری در دسترس کاربران قرار گرفته است.

دانشور یادآور شد: سایت‌های خبری کانون 31 استان کشور نیز اگرچه در حال حاضر راه‌اندازی شده است اما سرکلیشه‌های آن با نقشی از نمادهای تاریخی و طبیعی آن استان به زودی در بالای این سایت‌ها دیدنی خواهد شد.

وی توضیح داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی این پایگاه امکان فعالیت کارشناسان روابط عمومی ستاد مرکزی و استان‌ها را در محیط تحریریه این پایگاه و بستر فنی مناسب آن راحت‌تر کرده و در عین حال فضایی برای ایجاد یک تحریریه کامل خبری در سطح کشور فراهم کرده است.

دانشور در پایان تاکید کرد: این پایگاه به نشانی اینرنتی اگرچه روز 18 مهر 1396 در قالب جدید خود راه‌اندازی شد اما در ماه‌های آینده کامل‌تر خواهد شد و پس از آن سایت انگلیسی کانون هم در همین محیط فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =