هفته‌ی ملی کودک در استان سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با برپایی نمایشگاه و اجرای فعالیت‌های متنوع هفته‌ی ملی کودک را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، تمامی مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان اعم از ثابت، سیار و پستی با برپایی نمایشگاه و آماده‌سازی فضای کتابخانه‌ و اجرای فعالیت‌های مرتبط سهمی بسزایی در انتقال مفاهیم دینی و عاشورایی به مخاطبان کودک و نوجوان خود داشتند.

بر اساس این گزارش، به نقل از فاطمه ربانی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر نمایشگاه «مفهوم کودکی» برگزار شد.

ربانی اظهار داشت: 152 اثر از آثار فرهنگی اعضا در تابستان سال جاری با محوریت فعالیت‌های بحث کتاب، معرفی کتاب، روخوانی کتاب، معرفی وقایع و کاردستی و همچنین 30 جزوه از آثار طرح کانون‌مدرسه حاصل تلاش اعضا و مربیان در سال 95 با محوریت 42 فعالیت فرهنگی به نمایش گذاشته شد.

اسماعیل قندالی مربی کتابخانه سیار روستایی گرمسار در هفته‌ی ملی کودک در راستای شعار «هر کودک نشانی خداست» با پخش سرود کانون از خودروی سیار در دبستان طوبی نیلوفری(یاسر) علی‌آباد و روستاهای اطراف به اجرای فعالیت‌هایی مانند مسابقه پرتاب حلقه، حمل توپ با قاشق، امانت کتاب، بازی‌های گروهی، معرفی کتاب، قصه‌گویی و نمایش خلاق پرداخت.

مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی دامغان و شاهرود نیز در این هفته با حضور در مدارس روستاهای اطراف به اجرای فعالیت‌های متنوعی با موضوع کودک و عاشورا پرداختند.

در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری ایوان‌کی دانش‌آموزان مدارس با هماهنگی قبلی از نمایشگاه بازدید می‌کنند و مربیان در پایان فعالیت‌های خود یک جلد کتاب به کودکان هدیه دادند.

مربیان آرادن نیز ضمن ترسیم طرح پوستر هفته‌ی ملی کودک بر دیوار ورودی به اجرای فعالیت‌های فرهنگی،  هنری و ادبی پرداختند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان در هفته‌ی ملی کودک با برپایی نمایشگاهی باعنوان «تا تو بودی»، رنگ و بوی عاشورایی به فعالیت‌های خود دادند.

نمایشگاه «زنجیر مهر دست‌های ما تا خدا» همزمان با هفته‌ی ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری کانون شهمیرزاد برگزار شد.

معرفی نمادها و نشانه‌های عاشورایی در غرفه «با ساقی»، برگزاری بازی‌های محلی در غرفه «شوق کودکی»، معرفی شخصیت در غرفه «کودکان تشنه‌اند»، شعرخوانی، نوحه‌خوانی، قرائت دعا در غرفه «دست‌های ما تا خدا»، اهدای جوایز از تولیدات ایرانی و اسلامی برخی از برنامه‌های مربیان کانون شهمیرزاد در این هفته عنوان شد.

گفتنی است؛ همزمان با هفته‌ی ملی کودک، نمایشگاه «کودکان حسینی» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه، نمایشگاه «هر کودک نشانیِ خداست» در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون سمنان و گرمسار، نمایشگاه «نهال کوچک نشانی آب را خوب می‌داند» در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون دامغان، نمایشگاه «با کودکان تا آسمان» در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان، نمایشگاه «کودکان مهر» در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود، نمایشگاه «نشانی خدا» در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود، نمایشگاه «یک شکوفه نقش یک جوانه شعر» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام، نمایشگاه «کودک و عاشورا» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی و نمایشگاه «کودک و لبخند» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه، گشایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =