کد خبر: 273110
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کتابخانه سیار راز به اشتوت رسید

کتابخانه سیار روستایی راز به نقطه صفر مرزی و روستای اشتوت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، بیش از 6 سال از عمر کتابخانه سیار روستایی راز می گذرد و طی این مدت توانسته است کودکان و نوجوانان زیادی را در نقاط محروم استان تحت پوشش فعالیت های کانون پرورش فکری درآورد.

درحال حاضر این کتابخانه سیار بیش از 2 هزار عضو دارد و 5 هزارکتاب ثبت شده را هر روزبه همراه خود برای کودکان و نوجوانان 14 روستا می برد، روستاهایی که از کمترین امکانات فرهنگی و هنری برخوردار هستند و کودکانی که تشنه آموختن هستن برای خواندن کتاب های دارا و سارا لحظه شماری می کنند.

کتابخانه سیار راز در یکی از روزهای گرم تابستان امسال به روستای اشتوت که از آن به عنوان یک روستای مرزی یاد می شود، رسید و برای اولین بارکودکان و نوجوانان این روستا را زیر چترحمایتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آورد.

وقتی وانت مزدای آبی رنگ به آستانه روستا رسید برای همه تازه گی داشت بزرگترها تصور کردند دوره گرد همیشه گی با ماشین تازه آمده  ولی وقتی همه دور میدان اصلی روستا جمع شدند بچه ها چشم هایشان برق زد و دنبال فرصتی بودند تا خود را به قفسه های کتاب برسانند.

آن روز کودکان و نوجوانان اشتوتی فیلم های کانون را دیدند و اسباب بازی های کانونی را با شوق و اشتیاق کنار هم چیدند هر لحظه لذت مضاعفی ازکشف دنیایجدید پیش رویشان می بردند .

یکی از اعضای جدید کتابخانه سیار روستایی راز آن روز احمد ساسان بود، او یک سال است که به دلیل حادثه دست هایش را از دست داده و دیگر نتوانسته کتابی بدست بگیرد، حتی طی سال تحصیلی گذشته به گفته خودش از لذت حضور در کلاس درس هم بازماند.

 آن روز بارقه های امید در چشمان احمد موج می زد، اگرچه در ابتدا تمایلی به حضور در آن جمع را نداشت ولی رفته رفته احساس کرد که در میان احساسات بی‌مثال غوطه  شده است.

او که حالا عضو کتابخانه سیار راز شده است با علاقه کتاب های تاریخی موجود در کتابخانه را انتخاب می کند و از مربی کتابخانه می خواهد که در سفر بعدی برایشان با دست پر بیاید و دنیایی از کتاب های تاریخی  را با خود بیاورد زیرا او می خواهد دنیای روشنی را برای خود رقم بزند، با همین کتاب ها، فیلم ها و بازی هایی که فقط می تواند مدیریت شان کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =