مناسبت ها فرصتی برای معرفی کانون به افکار عمومی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزاری ویژه‌برنامه‌های مناسبتی را ظرفیت مناسبی برای معرفی بیشتر کانون به خانواده‌ها و افکار عمومی دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در بخشی از برنامه‌ی بازدید خود از نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک با تاکید بر این موضوع گفت: ماموریت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت با اعضای ثابت و پایدار در حوزه‌های فکری، مهارتی، اخلاقی و پرورش انسان هایی شایسته برای جامعه است و با جدیت باید از این شرایط که مبتنی بر کیفیت فعالیت ها و تاثیرگذاری عمیق است مراقبت کنیم تا کانون در چارچوب اصلی خود پیش برود.

وی افزود: در کنار این ماموریت تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از فرصت‌های ویژه مانند هفته‌ی ملی کودک، دهه مبارک فجر، جشنواره‌ها و مناسبت‌های مرتبط، نقش مؤثر کانون در رشد استعدادها و پرورش فکر کودکان و نوجوانان را به خانواده‌ها، مسئولان و افکار عمومی بشناسانیم تا در قبال آن فعالیت‌های اصیل، با معرفی بیشتر وجلب حمایت ها، این مجموعه را توسعه و عمق ببخشیم.

مدیرعامل کانون ادامه داد: زمانی که دانش‌آموزان مدارس به شکل گروهی در برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و در یک نوبت کوتاه در کارگاه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند گرچه خیلی نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد اما مهم این است که در همین یک نوبت بچه‌ها لذت فعالیت و ارتباط با کانون را تجربه می‌کنند و در صورت علاقه‌مند بودن به استمرار ارتباط با کانون، به عضویت مراکز فرهنگی‌هنری در می‌آیند.

وی ضمن تاکید بر تقویت فعالیت‌های کانون با استفاده از این‌فرصت ها خاطرنشان کرد: هدف دیگری که در این زمینه دنبال می‌شود ایجاد انسجام میان نهادها و دستگاه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان و تقویت نقش محوری کانون پرورش فکری است.

حاجیان‌زاده در این باره گفت: امروزه با تنوع و تکثر فعالیت نهادهای مختلف در بخش‌های دولتی و غیردولتی، ضرورت هماهنگی و هم افزایی بیشتر شده و برای تحکیم و تثبیت این  هماهنگی ومحوریت، لازم است تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و از ویژه‌برنامه‌های مناسبتی بهره گیریم.

وی با اشاره به برپایی نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف در حاشیه این نمایشگاه‌ها و ویژه‌برنامه‌ها یادآور شد: موضوع این نشست‌ها تنها مسایل و مباحث مرتبط با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست و سازمان‌های مختلفی از قبیل شورای کتاب کودک، انجمن تصویرگران کتاب کودک، سازمان بهزیستی، موسسه مادران امروز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حفاظت ازمحیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و... هر یک با موضوع‌های مورد نظر خود در حوزه‌های کودک و نوجوان در این نشست‌ها مشارکت، بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

مدیرعامل کانون با اشاره به اهمیت برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌های کانون در تحکیم این ارتباط‌ها اظهار امیدواری کرد این مهم روز به روز با انسجام و برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد تا بتوانیم بیش از پیش حوزه کودک و نوجوان را ساماندهی کنیم.

مدیرعامل کانون و هیات همراه وی صبح روز 18 مهر 1396 از نمایشگاه و برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران بازدید کرد.

این نمایشگاه تا روز 21 مهر هر روز از ساعت 9 تا 18 پذیرای کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =