کسب ۲۵ موفقیت جهانی و بین‌المللی توسط کودکان اردبیلی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از کسب ۲۵ مقام در فراخوان‌های بین‌المللی توسط کودکان در مسابقات رشته‌های مختلف هنری و ادبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هاجر جمادیه در آئین گرامیداشت هفته ملی کودک به نصب بنر موفقیت ۲۵ نفر از کودکان استان که حائز رتبه‌های جهانی و بین‌المللی شده‌اند، اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ما موفقیت این کودکان را در مسابقات جهانی و بین‌المللی در حوزه نقاشی و همچنین ادبی شاهد بودیم که تصاویر آن‌ها در سطح شهر برای انگیزه بخشی به سایر کودکان در معرض دید گذاشته‌شده است.

جمادیه اظهار کرد: ما در گرامیداشت هفته ملی کودک برنامه‌هایی را با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تدارک دیدیم به‌طوری‌که دیدار کودکان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل و همچنین حضور مربیان در مدارس انجام‌شده و ما حتی در مناطق روستایی شاهد حضور مربیان در قالب خودروهای سیاری بودیم تا در حوزه‌های مختلف به کودکان آموزش و ارائه خدمات انجام شود.

جمادیه در ادامه سخنان خود به برپایی محفل شعر کودکانه با حضور شاعر عالی‌قدر استان عسگر شاهی اشاره کرد و گفت: کودکان در این محفل فردا ساعت ۱۰ صبح در محل کانون با شعرخوانی خود فضای متفاوتی را به این محفل شعر و ادب می‌بخشند تا در حضور بزرگان شعر استان اشعار و دل نوشته‌های خود را قرائت کنند.

مدیرکل کانون استان از برگزاری جشنواره بازی‌های شاد کودکان در سالن تختی اردبیل خبر داد و بیان داشت: این مراسم فردا با حضور اولیا، کودکان و مربیان برگزار خواهد شد و تلاش ما بر این است تا همه کودکان در یک فضای مفرح و شاد بتوانند با انواع بازی‌های نشاط‌آور نظیر طناب زنی، دوچرخه‌سواری، دومیدانی و روپایی زدن آشنا شوند.   

جمادیه با اشاره به شعار هفته ملی کودک «هر کودک نشانی خداست...» تصریح کرد: باید کودکان در فضای متفاوت از بزرگ‌سالان تربیت و تعالی‌یافته و روح پرنشاط و صمیمانه آن‌ها در کنار همراهی اولیا و مربیان و معلمان به شایستگی پرورش‌یافته و جلا پیدا کند.

شایان‌ذکر است: بازدید از موزه‌ها به‌صورت رایگان با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و محیط‌زیست استان، برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی  به همراهی آئین‌های عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) باهدف آشنا شدن با مفاهیم عاشورایی از ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک در استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =