معرفی قصه گویان برتر استانی جشنواره قصه گویی فارس

با داوری 237 قصه در چهار بخش مختلف حوزه ای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی، برگزیدگان استانی این رقابت فرهنگی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی 19 و 20 مهر ماه جاری با حضور 23 مربی و 5 نوجوان قصه گو در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد و ظهر روز بیستم با معرفی برگزیدگان استانی به کار خود پایان داد.

در بیانیه هیئت داوران بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان فارس آمده است: هیئت داوران با تقدیر و تشکر از تلاش مؤثر و مثبت همه شرکت کنندگان، معتقد است که همه دوستانی که با جدیت و تلاش در این مرحله شرکت نموده اند، مستحق تشویق و قدردانی هستند و تنها به حکم  محدودیت ها ی موجود و سهمیه ی تعیین شده خود را مکلف به گزینش و انتخاب تعدادی از شرکت کنندگان می داند.

در بخش دیگری از این بیانیه به نکاتی جهت بهتر اجرا شدن قصه ها از جمله: توجه به فضاسازی، قبل از ورود به اصل ماجرای قصه وجمع بندی وپایان بندی قصه گویی، توجه به لباس مناسب چه از منظراسلامی وچه ازمنظر زیبایی شناختی، توجه به قابلیت های لحن به عنوان عنصری مهم درقصه گویی وتلاش درجهت تقویت فنی آن، توجه به زبان بدن به عنوان زبان دوم ارتباط مؤثر وتلاش درجهت تقویت آن وشناخت علمی این مقوله، ایجاد راز آلودگی وتعلیق برای نگاه داشت مخاطب در قصه و قصه گویی و توجه به ایجاز وحذف زواید متن قصه ومناسب سازی زمانی ومحتوایی آن برای اجرای قصه گویی اشاره شده است.

بر این اساس و  بنا بر اعلام هیئت داوران این جشنواره متشکل از فرحناز جواد زاده مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری فسا، مهدی آرایی کارشناس فرهنگی کانون یزد و زهرا حسین زاده کارشناس فرهنگی کانون فارس در بخش نوجوانان از میان 5 قصه گوی راه یافته به مرحله استانی جشنواره،  فاطمه انصاری از مرکز فرهنگی هنری خرامه  با قصه ی «درخت ها کجا می روند» و محمد مهدی نبوی از مرکز فرهنگی هنری کازرون با قصه «آب و زمین» به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

بنابراین گزارش، از میان 23 مربی کانونی شرکت کننده در جشنواره استانی معصومه پناهیان از مرکز فرهنگی هنری رستم با قصه «آسیاب جادویی»، آرزو حقیقی با قصه «قیچی که دنبال کار می گشت» از مرکز فرهنگی هنری نی ریز، نرگس عرفانی نیا از مرکز فرهنگی هنری صدرا با قصه «گره های جادویی»، صدراله ممویی مربی کتابخانه سیار روستایی نورآباد و رستم با قصه «عشق واقعی» و الهه ناسوتی از مرکز فرهنگی هنری صدرا با قصه «نقاش و پرنده» به عنوان برگزیدگان این بخش انتخاب شدند. مربی قصه گوی برگزیده در بخش رضوی نیز راضیه احمدی با قصه «نذر بی بی» از مراکز فرهنگی هنری شیراز بود.

همچنین با داوری لوح فشرده ی قصه گویی 61 قصه گوی آزاد و 17 پدر بزرگ و مادربزرگ قصه گو توسط گروه داوری متشکل از زهرا شفیعی سروستانی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری سروستان، فرحناز جواد زاده، مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری فسا و زهرا حسین زاده، کارشناس فرهنگی کانون فارس، زهرا کرهانی از شیراز در بخش قصه گوی آزاد با قصه«گلدان خالی» و عبدالصمد رحمانیان در بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از شهرستان جهرم با قصه «پلنگ و گربه» برگزیده ی نوزدهمین جشنواره قصه گویی در فارس معرفی شدند.

آثار برگزیده ی بخش های مختلف بیستمین جشنواره قصه گویی استان فارس به دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران ارسال شده و پس از بررسی و بازبینی، آثار منتخب به مرحله کشوری و بین المللی راه می یابند.

پیش از این و پس از داوری 237 قصه‌ در مرحله حوزه ای،23 قصه‌گو در بخش مربیان، 5 قصه‌گو در بخش اعضا، 5 قصه‌گو در بخش آزاد و 3 پدربزرگ و مادربزرگ به مرحله استانی این رویداد فرهنگی راه یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =