معرفی شاعران آیینی،عاشورایی درغرفه ادبی

غرفه ادبی واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان تهران، در نمایشگاه هفته ملی کودک به معرفی عضویت مکاتبه‌ای، انجمن‌های ادبی و برگزاری کارگاه‌های ادبی (نوشتن خلاق, شعر و داستان) پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به گفته‌ مهرنوش قربانعلی کارشناس مسئول آفرینش‌های کانون استان، غرفه ادبی تاکنون یکی از پربازدید ترین غرفه‌های نمایشگاه بوده و استقبال کودکان و نوجوانان در این غرفه بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: فعالیت واحد آفرینش‌های ادبی در این کارگاه  شامل سه بخش کارگاه‌های ادبی (نوشتن خلاق, شعر و داستان)، معرفی عضویت مکاتبه‌ای و معرفی انجمن‌های ادبی و کارگاهی است.

قربانعلی یادآور شد رویکرد این غرفه معطوف به ادبیات معاصر و بازتاب فعالیت‌های اعضای مراکز است، همچنین مربیان حاضر در این غرفه در حوزه ادبیات کلاسیک به معرفی شاعران آیینی و عاشورایی از گذشته تا به امروز می‌پردازند و در بخش کارگاه‌های ادبی موضوعاتی با نگاه عاشورایی، دفاع مقدس و آزاد در اختیار بازدیدکنندگان قرارگرفته است. البته وجود کتابخانه نمادین از منابع عاشورایی و ادبیات کلاسیک معاصر به آن‌ها در این زمینه کمک می‌کنند.

قربانعلی ادامه داد؛ از دیگر فعالیت‌های غرفه ادبی می‌توان به بخش نوشتن خلاق اشاره کرد. مربیان ادبی با در اختیار گذاشتن برگه‌هایی با عناوین و تصاویر مرتبط با موضوع، به کودکان و نوجوانان، در اولین تجربۀ نوشتن و خلق یک اثر ادبی کمک می‌کنند.

وی افزود؛ یکی دیگر از فعالیت‌های این کارگاه، پخش پویانمایی و تلفیق عناصر آن در داستان‌نویسی است که بسیار مورد استقبال قرارگرفته است.

قربانعلی با اشاره به صندوق پستی نمادینی که در گوشه‌ای از غرفه وجود داشت گفت؛ ما از این طریق راه‌های ارتباطی با بچه‌ها را از طریق مکاتبه‌ای کاغذی و الکترونیکی با عنوان"این نامه برای توست" معرفی می‌کنیم.

دیگر مربیان و کارشناسان این غرفه، رضا ایمانی، رامین غلام‌حسین نژاد، نگین صدری زاده و مریم عباسی بودند.

گفتنی ست نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک تا پایان روز 21 مهر 96 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران دایر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =