یادم نمی‌رود؛ بچه‌های روستا فضای بازی می‌خواهند

استاندار خراسان رضوی بر روی «صندلی داغ» هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خراسان رضوی نشست و به سوالات چالشی کودکان پاسخ داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در هفته ملی کودک، ‌دو تن از اعضای فعال مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون مشهد با ورود به استانداری خراسان رضوی به فضای اداری و رسمی آن‌جا رنگ و بوی کودکی بخشیدند.

در جریان اجرای طرح «مسوولان استان بر صندلی داغ هفته ملی کودک» استاندار و معاون سیاسی وی ساعاتی مقابل دو کودک خبرنگار نشستند و به سوال‌های آنان پاسخ دادند.

در این ویژه‌برنامه که با هدف معطوف کردن نگاه مسوولان به نیازها و حقوق کودکان برگزار شد؛ علیرضا رشیدیان بر «صندلی داغ هفته ملی کودک» نشست و با مرور روزهای کودکی و خاطرات سال‌های دور به سوالات «تانیا محمدزاده» و «داریوش صفاریان» اعضای ۱۱ و ۹ ساله کانون پاسخ داد.

رشیدیان در پاسخ به این سوال که بازی‌های مورد علاقه‌اش در کودکی چه بوده گفت: الک دولک یکی از بازی‌های پرطرفدار بود و من هم خیلی این بازی را دوست داشتم.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این‌که کدام یک از کتاب‌هایی که در دوران کودکی خوانده در خاطرش مانده است گفت: آن زمان مثل الان کتاب‌های خاص حوزه کودک و نوجوان کمتر بود و من در کودکی کتاب «موش و گربه» عبید زاکانی را بسیار دوست داشتم و بارها خوانده‌ام.

در جریان این مصاحبه کودکان فهمیدند که غذای مورد علاقه استاندار رضوی در کودکی قرمه سبزی بوده است؛ مشق‌هایش را یا کامل می‌نوشته و یا اصلاً نمی‌نوشته و این‌که هنوز هم با آمپول میانه‌ی خوبی ندارد.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که با شنیدن نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چه چیزی در ذهنش زنده می‌شود، گفت: یاد پویانمایی «رستم و سهراب»  که با دوستم در مرکز کانون پرورش فکری ساختیم می‌افتم و یاد کتاب‌هایی که امانت می‌گرفتم و مطالعه می‌کردم.

رشیدیان در پاسخ به بچه‌ها که از او خواستند قولی به کودکان استان خراسان رضوی بدهد که بتواند عملی‌اش کند گفت: قول می‌دهم در روستاهای پرجمعیت که کودکان، ‌ بوستان و فضایی برای بازی ندارند، این امکان را فراهم کنم و با تاکید بچه‌ها که قول‌تان یادتان نرود لبخند بر لبانش نشست و گفت: یادم نمی‌رود.

استاندار خراسان رضوی با تشکر از اعضا و همکاران کانون که فضایی متفاوت و پر از نشاط کودکی را برای او رقم زدند گفت: قول‌ می‌دهم با همه توان در جهت سلامت و آرامش و شادی کودکان گام بردارم و هر اقدامی که برای تحصیل، سلامت، آرامش، ‌بازی و رفاه کودکان لازم است، انجام دهم.

در عین حال، ویژه‌برنامه «صندلی داغ» از جمله برنامه‌هایی بود که با پیشنهاد و پی‌گیری واحد آفرینش‌های ادبی در هفته ملی کودک در کل مراکز فرهنگی هنری استان و با حضور مسوولان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =